سامانه بارشی زودگذر آذربایجان‌غربی را فرا می‌گیرد


سامانه بارشی زودگذر آذربایجان‌غربی را فرا می‌گیرد

مهاباد- ایرنا- رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: سامانه بارشی زودگذری از امروز وارد آسمان آذربایجان‌غربی می‌شود که با خود بارش برف و باران به همراه دارد.

اردلان محمدپور روز پنج‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بررسی نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی نشان می‌دهد که از اواخر امروز این سامانه بارشی وارد استان شده و تا اوایل روز شنبه هفته آینده در این منطقه به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

وی اضافه کرد: فعالیت این سامانه به صورت بارش برف و باران و مه‌آلودگی هوا بوده و شدت بارش‌ها در مناطق جنوبی و مرکزی استان بیشتر خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه در شبانه‌روز گذشته چالدران و تکاب سردترین دما را در سال زراعی جاری تجربه کرد، افزود: در این مدت دمای هوا در این ۲ شهر به منفی ۱۰ درجه سانتی‌گراد رسید؛ ارومیه و نقده نیز با حداکثر دمای ۹ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین شهرهای آذربایجان‌غربی بود.

«محموپور» گفت: در این مدت دمای هوای ارومیه بین منفی چهار تا ۹ درجه سانتی‌گراد و دمای مهاباد نیز بین منفی چهار تا هشت درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

رییس اداره هواشناسی مهاباد در خصوص بارش‌های آذربایجان‌غربی در سال آبی جاری نیز گفت: از ابتدای امسال تاکنون به طور میانگین ۶۱ میلی‌متر بارندگی در استان ثبت شده که در مقایسه با سال قبل ۵۴ درصد و در مقایسه با میانگین بلند مدت (نرمال) ۲۴ درصد کاهش پیدا کرده‌است.

آذربایجان‌غربی از استان‌های شمال‌غربی کشور است که در منطقه‌ای کوهستانی واقع شده و میانگین بارندگی سالانه در این استان در حدود ۳۴۰ میلی‌متر است.

آب و هوای این آذربایجان‌غربی سرد و کوهستانی است و بارش‌ها در این استان از آبان‌ماه شروع می‌شود و تا اوایل خرداد هر سال ادامه می‌یابد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استقلال 2 درصدر جدول بدست آورد، یک صدر جدول را از دست داد / فرمول قهرمانی در اختیار پرس...