اخیراً یکی از صفحات پشتیبانی وبسایت رسمی واتساپ بروزرسانی شده است و در آن به قطع دسترسی میلیونها کاربر این پیام رسان محبوب اشاره شده است. مدیران این واتساپ تصمیم گرفتهاند تا دسترسی کاربران iOS 8 را از بهمن ماه به این پیام رسان محبوب قطع کنند.
بر اساس اطلاعات منتشر شده در صفحه پشتیبانی واتساپ، از تاریخ 1 فوریه سال 2020 برابر با 12 بهمن 1398، کاربران گوشیهای آیفون که همچنان از iOS 8 یا نسخههای قدیمیتر این سیستم عامل موبایلی استفاده میکنند، دیگر قادر به استفاده از این پیام رسان محبوب نخواهند بود. در حال حاضر امکان ساخت و تایید اکانت برای کاربران iOS 8 وجود ندارد و مالکین گوشیهای اپل باید سیستم عامل گوشی خود را به iOS 9 یا بالاتر بروزرسانی کنند.
در صفحه پشتیبانی اپل ذکر شده است که برای ایجاد بهترین تجربه به شما توصیه می کنیم از آخرین نسخه iOS روی گوشی خود استفاده نمایید. برای آشنایی با نحوه به روز رسانی نرم افزاری لطفا به وبسایت اپل مراجعه کنید. البته این موضوع فقط شامل حال کاربران iOS نمیشود، بلکه واتساپ در بیانیه رسمی خود اعلام کرده است که از این پس کاربران اندروید ۲.۳.۷ (نان زنجبیلی) و یا نسخههای پیش از آن، قادر به ساخت و تایید حساب کاربری در واتساپ نخواهند بود.
همچنین از تاریخ 12 بهمن کاربران گوشیهای اندرویدی برای استفاده از واتساپ باید سیستم عامل موبایلی خود را به نسخه 4 اندروید یا نسخههای جدیدتر ارتقاء دهند؛ در غیر این صورت دسترسی آنها به این پیام رسان قطع خواهد شد. اما در این بین سر کاربران ویندوز فون به کلی کلاه رفته است، زیرا دسترسی کاربران تمام نسخههای ویندوز فون از 20 روز دیگر به طور کلی قطع خواهد شد.
اولین نسخه از پیام رسان واتساپ در سال 2009 برای سیستم عامل iOS عرضه شد و پس از مدتی نسخه اندرویدی آن در ماه اکتبر سال 2010 عرضه شد. در حال حاضر پیام رسان واتساپ 1.5 میلیارد کاربر فعال دارد و اگر چند میلیون از آنها را از دست بدهد، اتفاق خاصی برای این پیام رسان نخواهد افتاد. در حال حاضر کسانی که با این مشکل روبرو میشوند تنها دو گزینه دارند، یا گوشی خود را بروزرسانی کنند و یا به فکر خرید یک گوشی جدید باشند.