گاردین: انگلیسی ها برای سرنوشت سازترین انتخابات مجلس پای صندوق های رای رفتند


گاردین: انگلیسی ها برای سرنوشت سازترین انتخابات مجلس پای صندوق های رای رفتند

تهران- ایرنا- سومین انتخابات پارلمانی انگلیس در پنج سال گذشته صبح امروز (پنجشنبه)برای تعیین سرنوشت برگزیت آغاز شد. 

به گزارش روزنامه گاردین،‌ شهروندان انگلیسی روز پنجشنبه با حضور در حوزه‌های رای گیری حاضر شدند تا با شرکت در انتخاباتی زود هنگام با رای دادن به نمایندگان خود بتوانند سرنوشت مبهم برگزیت را مشخص کنند.
در حال حاضر ۳ هزار و ۴۱۵ نامزد از ۶۸ حزب سیاسی برای شرکت در انتخابات سراسری انگلیس ثبت نام کرده‌اند تا سرنوشت ۶۵۰ کرسی پارلمان مشخص شود.
احزاب محافظه‌کار به رهبری «بوریس جانسون» و «برگزیت» به رهبری «نایجل فاراژ» خواهان خروج انگلیس از اتحادیه اروپا هستند. شعار اصلی بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس اجرای برگزیت در موعد ۳۱ ژانویه (۱۱ بهمن) است. احزاب محافظه‌کار به رهبری «بوریس جانسون» و «برگزیت» به رهبری «نایجل فاراژ» خواهان خروج انگلیس از اتحادیه اروپا هستند. شعار اصلی بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس اجرای برگزیت در موعد ۳۱ ژانویه (۱۱ بهمن) است.
فاراژ هم که از دیدگاه‌های راست افراطی، ضد مهاجرتی و ضد اروپایی برخوردار است ۳۱۷ تن از نامزدهای این حزب را برای جلوگیری از تشتت آٰرای طرفداران برگزیت، از حوزه‌های انتخابیه حزب محافظه کار بیرون کشیده تا شناس پیروزی محافظه کاران برای تحقق برگزیت بیشتر شود.
در مقابل احزاب کارگر به رهبری «جرمی کوربین» و «لیبرال دمکرات» به رهبری خانم «جو سوینسون» سیاست میانه‌ای را در پیش گرفته و آمادگی خود را برای توقف برگزیت اعلام کرده‌اند. سوینسون مشخصا طرفدار توقف روند خروج انگلیس از اتحادیه اروپاست اما کوربین معتقد است که موضع حزب کارگر منطبق با رای مردم در جریان برگزاری مجدد همه پرسی برگزیت مشخص خواهد شد.
بیشتر نظرسنجی‌ها حاکی است که حزب جانسون از شانس بیشتری برای پیروزی در انتخابات برخوردار است.
نتایج آخرین نظرسنجی موسسه معتبر یوگوو نشان می‌دهد که حزب محافظه کار به طور میانگین با کسب ۳۳۹ کرسی، اکثریت مطلق پارلمان را کسب خواهد کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود همه آهنگ های ارسان ار