دانشجو باید با تولید دانش برای کشور قدرت و افتخار بیافریند


دانشجو باید با تولید دانش برای کشور قدرت و افتخار بیافریند

رئیس دانشگاه پیام‌نور مرکز سرابله گفت: روز دانشجو روزی پرافتخار ، هویت آفرین ، سرنوشت ساز ، روز استقلال طلبی ، آرمانخواهی و ایستادگی نخبگان ملت یعنی دانشجویان در برابر استعمار و استبداد است.

دکتر« محمد فرجی دارابخانی» در مراسم گرامیداشت روز دانشجو ، اظهار کرد: 16 آذر روزی بزرگ برای ملت ایران است که در آن دوران تاریکی و سیاهی ، چند ماه بیشتر از کودتای 28 مرداد سال 1332 نگذشته بود، که جمعی از دانشجویان دانشگاه تهران از جمله آن سه دانشجوی شجاع و قهرمان ؛یعنی" بزرگ نیا"، "سعادت رضوی" و "قندچی" در اعتراض به حضور" نیکسون "معاون وقت رئیس جمهور امریکا دربرابر گلوله های تفنگ استبداد ایستادند و شهید شدند. که ضمن تحقیر استبداد و استعمار ، راهی برای جوانان ملت ما ترسیم کردند که در نهایت به انقلاب شکوهمند بهمن 57 و روز استقلال ،آزادی و جمهوری اسلامی ایران منتهی شد.

وی با بیان اینکه کشوری که به برکت این خون ها و شهادت‌ها مردمسالاری دینی در ایران حاکم است ودانشجو و دانشگاهی اکنون با آسودگی خاطر می‌تواند قدرت و دولت را نقد و با صدای بلند و آزادانه حقوق مردم را طلب کند، به مسئولان نقشه راه بدهد و در مدیریت کشور و سرنوشت آن سهیم و دخیل باشد.

فرجی گفت: دانشجو باید مطالبه گر باشد و همچون ناظری دانا و عالمی بینا در پی عدالت اجتماعی و مبارزه با فساد باشد و نقد دانشجو باید بدور از افراط و تفریط و تخریب باشد.

رئیس دانشگاه پیام نور سرابله گفت: هدف دانشجو از نقد تقویت تمامیت ارضی ، ارتقای توسعه و اعتلای آن است و دانشجو باید با تولید دانش و علم برای کشور قدرت و افتخار بیافریند و در برابر هجمه های فرهنگی و جنگ نرم استکبار مقاوم و چراغ هدایت جامعه باشد.

فرجی دارابخانی تاکید کرد: در موسم انتخابات مجلس شورای اسلامی پیش رو، دانشجو باید با روشنگری و هدایت خردمندانه و صحیح جامعه، و با شعور و شور جوانی، ضمن کمک به مشارکت حداکثری که برای کشور قدرت آفرین و عزت بخش، و برای دشمنان ترس آفرین و یاس آور خواهد بود ؛انتخاب اصلح را در سرلوحه این حرکت بزرگ سیاسی - اجتماعی قرار بدهند.

در پایان مراسم از دانشجویان برتر دانشگاه پیام نور مرکز سرابله تجلیل شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403