اجرای توافقات درباره سوریه؛ موضوع مذاکرات تلفنی پوتین و اردوغان


اجرای توافقات درباره سوریه؛ موضوع مذاکرات تلفنی پوتین و اردوغان

روسای جمهوری روسیه و ترکیه در گفت‌وگویی تلفنی، بر لزوم اجرای کامل توافقات دوجانبه سوچی و تقویت تلاش‌ها برای مبارزه با تروریسم در استان ادلب و شمال شرق سوریه تاکید و ادامه همکاری‌ها در عرصه انرژی و نظامی-فنی را بررسی کردند.

اجرای توافقات درباره سوریه؛ موضوع مذاکرات تلفنی پوتین و اردوغان
به گزارش خبرگزاری «نووستی»، دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین اعلام کرد، "ولادیمیر پوتین" و "رجب طیب اردوغان"، روسای جمهوری روسیه و ترکیه در گفتگویی تلفنی که به ابتکار عمل طرف ترکیه‌ای انجام شد، بر لزوم تقویت تلاش‌ها برای مبارزه با تروریسم، از جمله در استان ادلب سوریه و مناطق شمال شرقی این کشور تاکید کردند.

بر اساس اطلاعات کرملین، توجه خاص این مذاکرات بر روند اوضاع سوریه معطوف بود. رهبران دو کشور خواستار شدت بخشیدن به تلاش‌های هماهنگ برای مقابله با تهدیدات تروریستی، از جمله در استان ادلب و در مناطق شمال شرقی سوریه شده و بر لزوم اجرای کامل توافقات روسیه و ترکیه در سوچی در زمینه همکاری برای حل و فصل مشکلات در این مناطق تأکید کردند.

علاوه بر این، روسای جمهوری دو کشور درباره حل و فصل اوضاع در لیبی نیز گفتگو و نسبت به درگیری‌های اخیر در منطقه طرابلس ابراز نگرانی کردند. در بیانیه کرملین آمده است: «برقراری آتش‌بس فوری و از سرگیری مذاکرات صلح بین لیبیایی‌ها به عادی سازی اوضاع در این کشور کمک خواهد کرد.»

طبق اطلاعات کرملین، در جریان این مذاکرات تلفنی برخی موضوعات دارای اولویت درعرصه همکاری‌های دوجانبه، از جمله روابط تجاری- اقتصادی نیز مورد بررسی قرار گرفت. "ولادیمیر پوتین" و "رجب طیب اردوغان" همچنین اهمیت ادامه اجرای برنامه‌های مشترک در زمینه انرژی و همکاری‌های نظامی-فنی را مورد تاکید قرار دادند.

رئیس جمهوری ترکیه همچنین همتای روسی خود را در جریان تماس‌های انجام شده در جریان نشست سران ناتو در لندن قرار داد.

روسای جمهور روسیه و ترکیه موافقت کردند که تماس‌ها در سطوح مختلف به منظور هماهنگی اقدامات ادامه پیدا کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی