برای جبران کمبود ویتامین D چی بخوریم؟


برای جبران کمبود ویتامین D چی بخوریم؟

یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: مصرف مواد غذایی مانند تخم مرغ و جیگر می‌تواند تاثیر زیادی در افزایش ویتامین D در بدن داشته باشد.

برای جبران کمبود ویتامین D چی بخوریم؟پیام فرح بخش، متخصص تغذیه و رژیم درمانی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره نقش موثر ویتامین D در میان افراد جامعه گفت: ویتامین D یک ویتامین محلول در چربی است که در صورت تامین به مدت طولانی در بدن باقی می‌ماند و باعث تقویت سیستم ایمنی بدن افراد در مقابل نفوذ بیماری ها، ویروس ها، باکتری‌ها و انواع سرطان‌های است.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی با اشاره به وضعیت استفاده افراد از ویتامین D در کشور اظهار کرد: متاسفانه اکثر افراد هم خانم‌ها و هم آقایان در کشور ما به علت موقعیت جغرافیایی در منطقه خاورمیانه و نوع تابش آفتاب با کمبود ویتامین D در بدن خود مواجه هستند.

بیشتر بخوانید: کمبود ویتامین دی چه بلایی سرمان می‌آورد؟

فرح بخش گفت: زندگی در خانه‌های آپارتمانی و کمتر در معرض نور خورشید قرار گرفتن؛ عامل تشدید کاهش ویتامین D در بدن است.

راه‌های تامین ویتامین D در بدن

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی به راه‌های تامین ویتامین D در بدن اشاره کرد و گفت: قرار گرفتن روزانه افراد نیم ساعت در معرض نور آفتاب، مصرف مواد غذایی مانند تخم مرغ و جیگر در لیست برنامه غذایی می‌تواند تاثیر زیادی در افزایش ویتامین D در بدن داشته باشد.

فرح بخش در پایان گفت: با توجه به وضعیت فرهنگی و اقلیمی درکشور لازم است افراد بالغ و سالم در هر رده سنی ماهانه «ویتامین D پنجاه هزار» را به دلیل جلوگیری از فقر و کمبود آن در بدن و همچنین مقاوم ساختن بدن در برابر انواع بیماری‌ها مصرف کنند.


انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(ویدئو) لحظه هدف قرار گرفتن چند ریز پرنده در آسمان اصفهان توسط پدافند هوایی