تعیین تعرفه پزشکان بر اساس هزینه‌های واقعی


ظفرقندی گفت: سازمان نظام پزشکی به دنبال تعرفه واقعی بر اساس هزینه‌های فعلی کشور است.

تعیین تعرفه پزشکان بر اساس هزینه‌های واقعیبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا ظفرقندی، رئیس سازمان نظام پزشکی صبح امروز در حاشیه دوازدهمین کنگره بین‌المللی آزمایشگاه و بالین که در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طی چند سال گذشته تعرفه جامعه پزشکی بین ۵ تا ۱۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

رئیس سازمان نظام پزشکی ادامه داد: سازمان نظام پزشکی به دنبال تعرفه واقعی بر اساس هزینه‌های فعلی کشور است، زیرا ما معتقدیم که تمام هزینه‌ها باید واقعی باشد تا به حوزه سلامت و بهداشت و درمان مردم آسیبی وارد نشود.

او تأکید کرد: یکی از اهداف اصلی سازمان نظام پزشکی تأمین سلامت و ارائه خدمات بهداشتی، درمانی در سطح کیفی و عالی به مردم است و معتقدم که تعرفه‌ها باید بر اساس هزینه‌های واقعی تعیین و مشخص شود.

ظفرقندی گفت: امروزه خدمات آزمایشگاهی یکی از نیاز‌های اصلی جهت تشخیص بیماری‌های مختلف است و باید ارتباط خوبی بین آزمایشگاه و بالین ایجاد شود تا به حوزه سلامت کشور آسیبی وارد نشود.

رئیس سازمان نظام پزشکی یادآوری کرد: صندوق‌های بیمه‌گر باید از خدمات آزمایشگاهی حمایت کنند که در غیر این صورت ما شاهد پرداخت از جیب مردم هستیم.

او افزود: تورم در بخش سلامت ۱.۵ تا ۲ برابر تورم کشور است و متأسفانه باید بگویم که سرانه بهداشت و درمان از GPG کاهش پیدا کرده و این مسئله می‌تواند هزینه‌های بهداشتی، درمانی، تأمین و تهیه وسایل و تجهیزات را دچار مشکلات متعددی کند.

لزوم حمایت از صندوق‌های بیمه‌گر از مراکز آزمایشگاهی

در ادامه علیرضا زالی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: ما نیازمند مواد مرغوب و تجهیزات خوب برای ارائه خدمات آزمایشگاهی در سطح کیفی و مناسب به مردم هستیم؛ متأسفانه مطالبات مراکز آزمایشگاهی از بیمه‌ها به تأخیر افتاده است و این مسئله مشکلاتی را در زمینه به روزرسانی تجهیزات و حتی خرید ملزومات مصرفی ایجاد کرده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: نوسانات قیمت ارز باعث بروز مشکلاتی در زمینه خرید تجهیزات به خصوص کیت‌های آزمایشگاهی شده است و هزینه‌های مراکز را افزایش داده است.

او تأکید کرد: سرانه گردش اقتصادی به دلیل تأخیر در پرداخت صندوق‌های بیمه‌گر دچار مشکل شده است و مراکز آزمایشگاهی با چالشی جدی در زمینه خرید تجهیزات و به روزرسانی آن‌ها روبرو هستند.

زالی افزود: امروزه بیش از ۹۰ درصد از مراجعه‌کنندگان به مراکز آزمایشگاهی از خدمات بیمه‌ای استفاده می‌کنند که اگر حمایت کافی از سوی صندوق‌های بیمه‌گر انجام نگیرد ما شاهد افزایش پرداخت از جیب مردم خواهیم بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: بخش عمده‌ای از تشخیص بیماری‌ها بر عهده آزمایشگاه‌ها است و من معتقدم که با تمام مشکلات مراکز آزمایشگاهی از لحاظ علمی و سطح کیفی مطلوب هستند و خدمات خوبی به مراجعه کنندگان ارائه می‌دهند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نتایج آزمون استخدامی معلمان چه زمانی اعلام می‌شود؟