آنفلوآنزا در طیور آستارا مشاهده نشده‌است


آنفلوآنزا در طیور آستارا مشاهده نشده‌است

آستارا - ایرنا - رئیس شبکه دامپزشکی آستارا گفت: اتلاف مرغ و طیور مبتلا به بیماری آنفلوآنزا در این شهرستان گزارش نشده‌است و پایش‌ها و مراقبت‌های ماموران شبکه در مرغداری‌های سنتی و صنعتی ادامه دارد.

حبیب بنی رستم روز پنجشنبه اظهار کرد: تیم ها و ماموران ناظر شبکه دامپزشکی آستارا علاوه بر مرغداری ها از تالاب ها، آبگیرها و ساحل دریای خزر در حوزه استحفاظی این شهرستان نیز بازدید می کنند.

وی ادامه داد: پایش های روزانه برای مقابله با شیوع احتمالی بیماری آنفلوآنزا ضروری است و همکاری روستائیان و دهیاران نیز به اقدامات ماموران شبکه دامپزشکی قوت می بخشد.

وی افزود: آنفلوآنزا از بیماری های واگیر و کشنده پرندگان است و توسط ویروسی که تمایل زیادی به سلول های مخاطی و دستگاه های تنفسی و گوارشی دارد، ایجاد می شود و انسان، خوک، پستانداران دریایی، سنجاب و گربه سانانی مانند پلنگ و ببر را نیز آلوده کند.

تالاب استیل آستارا از محل های فرود پرندگان مهاجر است و ورود پیش قراولان این پرنده ها از ناحیه شمال آسیا و اروپا به این تالاب، از چند روز قبل آغاز شده است و با توجه به فعالیت هفت مرغداری در آستارا، شبکه دامپزشکی و سایر دستگاه های مرتبط، اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با آنفلوآنزای پرندگان را انجام می دهند.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت و مرز جمهوری آذربایجان در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس