600 جوان قصرشیرینی برای دریافت زمین رایگان کشاورزی نام‌نویسی کردند


600 جوان قصرشیرینی برای دریافت زمین رایگان کشاورزی نام‌نویسی کردند

قصرشیرین- ایرنا- رییس مجمع جوانان استان کرمانشاه گفت: 600 جوان قصرشیرینی با تحصیلات دانشگاهی و بیکار، تاکنون برای دریافت واگذاری زمین کشاورزی رایگان ثبت نام کرده اند.

محسن پروانه روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: به زودی جلسه واگذاری زمین های کشاورزی با حضور استاندار کرمانشاه، فرماندار قصرشیرین و دیگر مسوولان مربوط برگزار می شود.

وی اظهار داشت: این طرح به منظور حمایت از جوانان بیکار و دانش آموخته گان دانشگاهی است که واگذاری زمین تنها برای افراد بومی است و افراد غیربومی شامل این طرح نمی شوند.

رییس مجمع جوانان استان کرمانشاه گفت: زمین های کشاورزی در محدوده شهرستان قصرشیرین هستند و واگذاری زمین های کشاورزی آبی نیز به صورت گروهی و در قالب تعاونی است.

پروانه ادامه داد: با حمایت و پیگیری های مسوولان به خصوص استاندار کرمانشاه و فرماندار قصرشیرین برای اجرای این طرح، موافقت وزارت جهاد کشاورزی نیز در این رابطه اعلام شده و زمین های واگذاری رایگان نیز به صورت قطعات ۲ یا سه هکتاری خواهد بود.

او ادامه داد: سازمان مردم نهاد قصرشیرین شهر خاطره ها وظیفه ثبت نام از متقاضیان را عهده دار بوده است.

فرماندار قصرشیرین نیز پیش تر به خبرنگار ایرنا در رابطه با اجرای این طرح گفت: هم اکنون ۱۰ هزار هکتار از زمین های کشاورزی این شهرستان از طریق سدهای موجود و همچنین طرح سامانه گرمسیری به سامانه نوین آبیاری تجهیز شده و آماده واگذاری به افراد فاقد کار است.

مرادعلی تاتار افزود: با عنایت استاندار کرمانشاه و طبق پیگیری های انجام شده قرار شد که به تمام دانش آموخته گان و جوانان بیکار، زمین های کشاورزی آبی واگذار شود.

وی هدف از اجرای این طرح را ایجاد اشتغال پایدار، توسعه و رونق تولید و کشاورزی و جلوگیری از مهاجرات جوانان فارغ التحصیل دانشگاهی بیان کرد.

هم اکنون قصرشیرین ۳۱ هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی دارد و محصولات باغی این شهرستان در کشور نمونه است که بخش زیادی از آن نیز قابلیت صادرات دارد.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار تن جمعیت و ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد که دارای ۲ مرز خسروی و فعال خسروی و پرویزخان است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت