اولین تور صنعتی کیش به گردش در می آید


اولین تور صنعتی کیش به گردش در می آید

کیش - ایرنا- مدیرعامل منطقه آزاد کیش گفت: جمعی از مدیران صنعت کشور در قالب اولین تور گردشگری صنعتی کیش، هفته آینده از این جزیره دیدن می کنند.

غلامحسین مظفری روز پنجشنبه در آیین گشایش سمپوزیوم فرصت های سرمایه گذاری گردشگری عضو اکو با اعلام این خبر افزود: توسعه و تقویت حلقه های مختلف گردشگری از جمله گردشگری سلامت و صنعت در کنار سایر حلقه های گردشگری در دستور کار سازمان منطقه قرار دارد.

وی با تاکید بر وجود زیرساخت های مناسب گردشگری در کیش افزود: در حال حاضر جزیره کیش پذیرای گردشگران سلامت از کشورهای همسایه است و باتوجه به زمینه های مساعد ما نیز برای دستیابی به نتایج مطلوب تر دز این بخش، درحال توسعه و ارتقای خطوط پروازی به کشور های مختلف هستیم.

مظفری با اشاره به ورود سالانه ۱ میلیون و ۸۰۰ هزار گردشگر به جزیره کیش اظهار داشت: ۵۲ هتل در کیش فعالیت می کند و هتل هایی نیز در دست ساخت داریم که این امر نمایانگر صنعت پویای گردشگری در منطقه آزاد کیش است و در تلاشیم که با رایزنی های انجام شده از صندوق توسعه ملی برای توسعه بیشتر زیرساخت های گردشگری بهره بگیریم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش همچنین با اشاره به برگزاری موفق رویداد های بزرگ ورزشی در کیش افزود: با توجه به میزبانی باشکوه کیش در رویدادهای ببین المللی ورزشی که رضایت مسئولان فدراسیون های جهانی را در پی داشته است، در این حوزه با کمیته ملی المپیک نیز تعاملاتی انجام شده تا بتوانیم میزبانی جام جهانی فوتبال ساحلی در کیش داشته باشیم.

وی در ادامه ضمن تقدیر از تمامی دست اندر کاران برپایی سپوزیوم فرصتهای سرمایه گذاری گردشگری حوزه اکو گفت: حضور ۱۰ کشور عضو اکو در کیش فرصتی مغتنم است که باید برای بهره برداری و تداوم اینگونه نشست ها برنامه ریزی کرد، لذا باید برگزاری سالانه این سمپوزیم را در دستور کار قرار دهیم و پیشنهاد می کنم برای رسیدن به نتایج مطلوب دبیرخانه دائمی این رویداد در جزیره کیش ایجاد شود که این مهم موجب تعاملات بیشتر در حوزه های گردشگری،اقتصادی، سرمایه گذاری و فرهنگی خواهد شد.

وی با بیان اینکه جمعیت بالای کشور های عضو اکو و قرابت و نزدیکی فرهنگی و تمدنی این کشور ها ، همچنین تفاوت های جذاب آنها می تواند موجب ارتباطات بیشتر شود؛ گفت: باید تسهیلات رفت و آمد بین کشورهای عضو اکو را مورد بررسی بیشتر قرار دهیم که بخش عمده ای از آن به وزارت خارجه و سازمان اکو بر می گردد.

مدیرعامل منطقه آزاد کیش از تمامی سرمایه گذاران و خدمتگزاران بخش خصوصی و دولتی که در طول سالها برای بهبود زیر ساخت های جزیره کیش تلاش کرده و منشا خدمات بزرگی درکیش بوده اند قدردانی و اظهار امیدواری کرد: مجموعه مدیریتی ما در سازمان منطقه آزاد کیش نیز به سهم خود بتواند در جهت اعتلا و ارتقا بیشتر جزیره کیش گام بردارد و فضای مطلوبی رقم بزند.

همچنین ساسان تاجگردون معاون سرمایه¬گذاری و امور مجلس وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی ایران در این آیین با تاکید بر ضرورت تکیه برداشته های درون سرزمینی و بهره برداری از ظرفیت های علم و دانش گفت: این امر یکی از مباحث مهم در سند چشم انداز توسعه کشور و احکام مندرج در برنامه شش توسعه است.

تاجگردون گفت: در شرایط موجود که محدودیت در فروش نفت وجود دارد، باید از ظرفیت های حوزه گردشگری به خوبی استفاده کنیم و به داشته هایمان تکیه کنیم که این امر موجب نمایان شدن بیش از پیش نقش موثر گردشگری بر اقتصاد کشور می شود.

تاجگردون افزود: وظیفه ما به عنوان دولت، بستر سازی، حمایت، راهنمایی و هدایت سرمایه گذاران به ویژه در بخش گردشگری سلامت است .

وی در پایان ارائه بسته های سرمایه گذاری در بخش های مختلف اقتصادی برای کشور های عضو اکو، اعطای تسهیلات ارزی و ریالی، مشوق هایی چون معافیت های مالیاتی،کاهش عوارض ساختمانی و ایجاد زیرساختها را از وظایف دولت در این امر مهم برشمرد.

همچنین در پایان این مراسم دکتر مظفری مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش با ارائه لوح تقدیر، از خدمات محمد مهدی مظاهری رییس موسسه فرهنگی اکو تقدیر کرد و از تمبر یادبود این سمپوزیوم رونمایی کرد.

نشست تخصصی فرصت های سرمایه گذاری حوزه اکو با رویکرد به سرمایه‌گذاری درحوزه گردشگری و با حضور فعالان صنعت جهانگردی ایران و نمایندگان و سفرای کشورهای عضو اکو دیروز چهار شنبه در جزیره گردشگری کیش گشایش یافت.

معرفی ظرفیت های گردشگری کشورهای اکو، بررسی فرصت ها و موانع توسعه سرمایه گذاری گردشگری از جمله مناطق آزاد کشورمان، جذب سرمایه بالقوه ایرانیان مقیم خارج ازکشور، معرفی جدیدترین و به روزترین تجهیزات و خدمات گردشگری در بخش تالار مذاکرات، آموزش کاربردی روش های تامین مالی و طرح های سرمایه گذاری و ارائه راهکارهای جذب گردشگر خارجی با همکاری کشورهای اکو از جمله برنامه های این رویداد اقتصادی و گردشگری است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دارم دلبری مانند تو