از سرنوشت تیم فوتبال شهرداری زنجان تا برخورد با فروش دارو در فضای مجازی


از سرنوشت تیم فوتبال شهرداری زنجان تا برخورد با فروش دارو در فضای مجازی

زنجان - ایرنا - رسانه‌های استان زنجان در هفته جاری موضوعات مختلفی را در سرخط خبرها و صفحات نخست خود انعکاس دادند که از جمله آنها می‌توان به تحقیق و تفحص از فروش تیم فوتبال شهرداری زنجان و برخورد پلیس فتا با فروش کالاهای دارویی در فضای مجازی اشاره کرد.

پایگاه خبری همدلی زنجان شهردار زنجان در خصوص آخرین نتیجه به دست آمده در خصوص تحقیق و تفحص از فروش تیم فوتبال شهرداری زنجان، گفت: این موضوع توسط هیات تخصصی دادسرای زنجان در حال بررسی است.

به گزارش “همدلی‌زنجان”؛ مسیح الله معصومی در جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر زنجان با بیان اینکه امتیاز تیم دسته دومی با اعلام موافقت فدراسیون فوتبال به شهرداری زنجان واگذار شده بوده است، اظهار داشت: مطابق بند یک صورتجلسه واگذاری شهرداری زنجان مالک این تیم بوده است.

وی با اشاره به اینکه شهرداری مبادرت به انعقاد قرارداد با بازیکنان مورد نظر در لیگ ۹۳-۹۴ و ۹۴-۹۵ در آن مقطع کرده است، افزود: شهرداری زنجان در آن مقطع به عنوان مالک تیم، هزینه های تیم را پرداخت کرده است.

شهردار زنجان با بیان اینکه هیئت فوتبال استان زنجان بدون هماهنگی، بدون اذن شهرداری و بدون مصوبه شورا تیم فوتبال را واگذار کرده است، یادآور شد: از مصادیق بارز دخل و تصرف در اموال شهرداری بوده و شکایت توسط شخص مورد نظر در دادسرا مطرح شده است.

وی یادآور شد: بازپرس بعد از شنیدن اظهارات طرفین با صدور قرار پرونده را به هیئت تخصصی ارسال کرده است. به دلیل اینکه این موضوع بحثی تخصصی بوده به این هیئت ارسال شده است. منتظر ارسال پاسخ هیئت تخصصی هستیم.

روزنامه صدای زنجان نیز در خصوص بیمه یک روزه کارگران ساختمانی نوشت: رییس انجمن صنفی کارگران ساختمانی زنجان با اشاره به این‌که آمار کارگران ساختمانی امسال نسبت به سال‌های گذشته هیچ تفاوتی نداشته به طوری که در طول سه تا چهار ماه، پنج کارگر به تعداد کارگران ساختمانی اضافه می‌شود، تصریح کرد: در سامانه ۴ هزار و ۷۰۰ نفر کارگر ساختمانی ثبت نام کرده اند که اکثریت آنها بیمه دارند هر چند برخی از افراد نیز بدون مراجعه و اقدام برای بیمه شدن از طریق انجمن مستقیما به شعبه های تامین اجتماعی رفتند و از آن طریق بیمه شدند از همین رو ما اطلاعی از تعداد این افراد نداریم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا کارگرانی هستند که به سبب کارشان بیمه یک روزه شده باشند، خاطرنشان کرد: این صحبت‌هایی که در مورد بیمه یک روزه می شود هیچ کدام صحت ندارد. برخی کارگران ساختمانی در ابتدا از سوی انجمن کارت عضویت دریافت کرده و سپس به فنی و حرفه ای معرفی شده و پس از اخذ کارت مهارت از این سازمان به تامین اجتماعی برای بیمه شدن معرفی می‌شوند که پس از آن نیز بازرس بیمه برای محرز شدن فعالیت فرد او را بیمه می‌کنند.

پایگاه خبری موج رسا از قول رئیس پلیس فتای استان زنجان در مورد ارائه کالاهای دارویی در فضای مجازی، نوشت: به لحاظ قانون فروش کالای دارویی در بستر فضای مجازی ممنوع است.

محمدعلی آدینه‌لو با اشاره به اینکه پلیس فتا بستر فضای مجازی را به صورت کامل و روزانه رصد می‌کند اظهار کرد: در مورد فروش کالاهای دارویی با حساسیت بیشتری فضای مجازی رصد می‌شود و هر گونه فروش کالای دارویی و تبلیغ آن در این بستر که مستقیما با سلامت مردم در ارتباط است برخورد جدی می‌شود.

وی تصریح کرد: با سازمان غذا و دارویی نیز در این رابطه در تعامل هستیم و حساسیت شدیدی نسبت به این موضوع در فضای مجازی داریم.

رئیس پلیس فتای استان زنجان در مورد فروش کالاهای قاچاق در فضای مجازی نیز افزود: مقابله با فروش کالای قاچاق در فضای مجازی از اولویت‌های مهم پلیس فتا است.

وی ابراز کرد: با توجه به تحریم‌هایی و شعار سال رونق تولید اگر فروش کالای قاچاق در فضای مجازی مشاهده شود عاملان توسط پلیس شناسایی شده و پرونده‌های آنها به پلیس آگاهی تحویل داده می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


یک نشانه مهم زوال عقل در سالمندان