بارندگی‌ها در کردستان 48 درصد کاهش یافت


بارندگی‌ها در کردستان 48 درصد کاهش یافت

سنندج - ایرنا - میزان بارندگی در کردستان از ابتدای مهر (شروع سال آبی) تا 20 آبان امسال نسبت به مدت مشابه در سال آبی قبل با 48 درصد کاهش به 105 میلی‌متر رسیده است.

مدیرکل هواشناسی کردستان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تازه‌ترین بررسی‌ها نشان می‌دهد حجم بارش‌های استان از ابتدای سال آبی جاری تاکنون حدود ۱۰ میلی‌متر بوده که نسبت به آمار ۲۰۰ میلی‌متر سال کاهش چشمگیری دارد همچنین این آمار نسبت به میانگین دوره‌های مشابه دراز مدت که ۱۲۶ میلی‌متر بود نیز از ۱۷ درصد کاهش برخوردار است.

رحیم صدیقی با بیان اینکه امسال ۹ مورد از ۱۰ شهرستان این استان شاهد کاهش بارندگی بودند، افزود: بیشترین کاهش مربوط به مریوان با ۶۵ درصد کاهش و کمترین کاهش نیز به مربوط به زرینه دیواندره با ۳۰ درصد کاهش است.

مدیرکل هواشناسی کردستان یادآور شد: مریوان در این مدت شاهد ۱۴۰ میلیمتر بارندگی بود که این آمار در سال قبل ۴۰۳ میلی‌متر بود ضمن اینکه بارندگی‌ها در زرینه نیز از ۱۵۸ میلی‌متر سال قبل به ۱۱۱ میلی‌متر رسیده است.

صدیقی با بیان اینکه بیجار تنها شهرستانی است که در سال آبی جاری شاهد افزایش بارندگی‌ها بود، تاکید کرد: این شهرستان در این مدت شاهد ۱۴۲ میلی‌متر بارش بود که نسبت به ۱۱۳ میلی‌متر مدت مشابه سال قبل ۲۵ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل هواشناسی کردستان با اشاره به اینکه نتایج پیش‌بینی‌های فصل زمستان از ۱۰ آذر تا ۹ اسفند سال جاری است، گفت: پیش‌بینی بارش ماه دسامبر (۱۰ آذر تا ۱۰ دی) در حد نرمال با تمایل به افزایش نسبت به نرمال در بخش های غربی و جنوبی استان است.

وی با بیان اینکه این پیش‌بینی‌ها برای بارش بازه زمانی ۱۱ دی تا ۱۱ بهمن، ماه ژانویه میلادی کمتر از نرمال پیش بینی شده است، اضافه کرد: بارش برای بازه زمانی ۱۲ بهمن تا ۹ اسفند (ماه فوریه) نرمال با تمایل به کاهش نسبت به نرمال در نوار غربی این استان پیش بینی می‌شود.

سال زراعی (آبی) از اول مهر هر سال شروع و به پایان شهریور سال بعد ختم می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)