ملایر مهیای ورود بازرسان ثبت جهانی منبت


ملایر مهیای ورود بازرسان ثبت جهانی منبت

همدان_ ایرنا_ معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر گفت: در دهه نخست دیماه امسال بازرسان سازمان جهانی صنایع دستی برای بازدید از شهر ملی منبت و بررسی روند ثبت جهانی منبت به این شهرستان سفر می‌کنند که آمادگی لازم برای بازدید بازرسان وجود دارد.

قدرت الله ولدی روز پنجشنبه در نشست هماهنگی ثبت جهانی منبت ملایر اظهار داشت: برای ثبت جهانی منبت زحمات زیادی کشیده شده است که باید به نتیجه برسد.

وی با تاکید بر اینکه برای حضور بازرسان شورای جهانی صنایع دستی باید برنامه‌ریزی مناسب و دقیقی صورت گیرد افزود: فعالان مبل و منبت و خانواده بزرگ این هنر صنعت باید حضور چشمگیر و پررنگی در این بازدید داشته باشند.

فرماندار ویژه ملایر بیان کرد: داشته‌ها و ظرفیت‌های ویژه‌ای در حوزه مبل و منبت داریم که باید در معرض دید بازرسان قرار گیرد.

ولدی با اشاره به فعالیت زنان در حوزه مبل و منبت به عنوان یکی از شاخص‌های ثبت جهانی منبت گفت: زنان و مردان هنرمند بسیاری در این هنر صنعت فعالیت و امرار معاش می‌کنند که بازرسان شورای جهانی صنایع دستی باید این ظرفیت را ببینند.

وی همچنین به بازدید بازرسان از دانشگاه‌های آزاد اسلامی و ملی ملایر و اقدامات انجام شده در این حوزه افزود: تمامی ظرفیت‌های شهرستان را برای بازدید بازرسان شورای جهانی صنایع دستی بسیج کرده‌ایم.

معاون استاندار همدان ادامه داد: حضور پررنگ و ایجاد شور و نشاط در این روز می‌تواند تاثیر مثبتی از حوزه مبل و منبت ملایر روی ذهن بازرسان برای ثبت جهانی منبت داشته باشد.

ورود بیش از ۱۵۰ هزار گردشگر به شهر ملی منبت

ولدی تاکید کرد: از ابتدای امسال با همکاری بخش خصوصی و دولتی به دنبال ثبت جهانی منبت هستیم تا بتوانیم برند جهانی این هنر صنعت را از آن خود کنیم.

وی با اشاره به برگزاری سه جشنواره باشکوه مبل و منبت در این شهرستان گفت: امسال سومین جشنواره به مدت ۱۰ رور برگزار شد که در این ایام بیش از ۱۵۰ هزار گردشگر وارد شهر ملی منبت شدند.

فرماندار ویژه ملایر یادآور شد: دانشگاه ملی و دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر به خوبی در حوزه مبل و منبت ورود کرده‌اند و فعالیت‌های علمی و تحقیقاتی ویژه‌ای را در این زمینه انجام می‌دهند.

ولدی بیان کرد: در صدد هستیم تا شهر ملی منبت را به عنوان آزمونه تربیت اساتید مبل و منبت غرب کشور معرفی و آموزش دهیم.

وی تاکید کرد: چند اقدام زیربنایی برای مبل و منبت شهرستان در دست اجرا داریم تا در آینده این هنر صنعت با مشکل مواجه نشود.

معاون استاندار همدان با اشاره به مشکل تامین مواد اولیه چوب برای این صنعت گفت: امسال کاشت ۲۰۰ هکتار جنگل مصنوعی از گونه صنوبر که در صنعت مبل و منبت کاربرد دارد را در دست اقدام داریم تا در آینده فعالان این هنر صنعت با مشکل تامین مواد اولیه مواجه نشوند.

ولدی گفت: همچنین به دنبال ایجاد شهر نمایشگاهی مبل و منبت هستیم تا در این شهر هر آنچه مورد نیاز این هنر صنعت است، ایجاد شود.

شهرستان ملایر دارای بیش از چهار هزار کارگاه فعال مبل و منبت و بیش از هشت هزار استادکار و هنرمند در صنعت مبل و منبت است که در ۱۳۹۵ به عنوان شهر ملی منبت ثبت شد.

ملایر بیش از ۶۰ درصد از تولید مبلمان منبت کشور را به خود اختصاص داده است و در حال حاضر این هنر صنعت برای بیش از ۲۵ هزار نفر به طور غیرمستقیم اشتغال ایجاد کرده است که پرونده ثبت جهانی این هنر در دست اقدام است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(تصاویر) هشت حقیقت جالب در مورد اژد‌های کومودو