910 خودرو شوتی در لرستان توقیف شد


910 خودرو شوتی در لرستان توقیف شد

خرم‌آباد - ایرنا - فرمانده انتظامی لرستان گفت: امسال 910 دستگاه خودرو شوتی در راستای کاهش تصادفات جاده‌ای توقیف شده است.

به گزارش ایرنا سردار حاجی محمد مهدیان نسب روز پنجشنبه در صبحگاه مشترک طرح زمستانی پلیس و دستگاه‌های خدمات رسان اظهار داشت: با توجه به حمل قاچاق توسط خودروهای شوتی و وقوع تصادف در محورهای مواصلاتی استان، کنترل این محورها و توقیف خودروهای شوتی در دستور کار پلیس راه قرار گرفت.

وی با بیان اینکه یکی از عوامل افزایش تصادفات رانندگی در جاده های لرستان وجود خودروهای قاچاق بر (شوتی) می‌باشد افزود: تصادفات منجر به فوت در جاده های لرستان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۴ درصد افزایش نشان می دهد.

وی با اشاره به اینکه امسال تصادفات درون و برون شهری لرستان ۱۲درصد کاهش داشته گفت: ۱۶۶ واحد گشت خودرویی در جاده های لرستان در اجرای طرح زمستانی حضور دارند.

وی بیان کرد: یکی از موضوعات بازدارندگی تصادفات، تجهیز سامانه های هوشمند نظارتی می‌باشد و اقتدار قدرت بازدارندگی در جاده ها نیاز به تجهیز این سامانه است.

فرمانده انتظامی لرستان بیان کرد: مقام معظم رهبری همواره در بیانات خود دغدغه تلفات جاده ای را دارند که در این راستا تجهیز سامانه‌های هوشمند در جاده ها در حال اقدام است.

سردار مهدیان نسب گفت: ۵۰ درصد سیستم زیرساخت های لرستان در بحران سیل تخریب شد، بخشی بازسازی شده اما برای تکمیل آن نیاز به بودجه کلان می باشد.

وی بیان کرد: بخشی از جاده های روستایی و درجه سه استان از وجود نظارت پلیس بی بهره هستند که باید با فرهنگ رسانی آسایش و ایمنی را در آن ها فراهم کنیم.

طرح زمستانی پلیس و دستگاه های خدمات رسان از ۲۰ آذرماه به مدت یک ماه ادامه دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)