226 نفر در مناطق سیلزده لرستان بیمه بیکاری گرفتند


226 نفر در مناطق سیلزده لرستان بیمه بیکاری گرفتند

خرم آباد - ایرنا - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: 226 نفر که بر اثر سیل فروردین ماه امسال شغل خود را از دست داده اند، تحت پوشش بیمه بیکاری قرار گرفتند.

علی آشتاب روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در مجموع چهار هزار و ۸۰۰ کارگر در مناطق سیلزده کشور مشمول بیمه بیکاری شدند که در لرستان نیز فراخوان این مهم اعلام و بر مبنای خود اظهاری کارگران و بررسی های انجام شده، ۲۲۶ نفر از این خدمت بهره مند شدند.

وی ادامه داد: امسال بیمه بیکاری برای ۲ هزار و ۳۱نفر در استان مقرر شده و با توجه به اهمیت حرفه آموزی، ۲۳۰ نفر از این تعداد برای یادگیری مهارت های اشتغال، به آموزش فنی و حرفه ای معرفی شده اند.

وی با بیان اینکه مقرری بیمه بیکاری معادل یک پایه حقوق است تصریح کرد: مقرری بیمه بیکاری به کارگرانی که بدون میل و اراده از کار بیکار شوند تعلق می گیرد که تشخیص آن و تاریخ وقوع بیکاری به عهده واحدهای تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان ادامه داد: در بنگاههای اقتصادی پرداخت مزد و حقوق کارگران از محل کار، تولید محصول و فروش تولیدات است بنابراین محصول کمی و کیفی برای کارگران حائز اهمیت می باشد و هرگونه وقفه در کار تولید و فعالیت بنگاه های اقتصادی به هیچ عنوان پذیرفته نیست.

آشتاب در خصوص شرایط بیمه بیکاری اضافه کرد: هرگونه تغییر یا بازسازی خط تولید، جابجایی کارگاه و ماشین آلات که به منظور کاهش وابستگی و بهینه کردن تولید در راستای سیاست اقتصادی و اجتماعی دولت صورت گیرد، تغییر ساختار اقتصادی تلقی می شود و کارکنان این قبیل بنگاهها که به طور موقت بیکار می شوند در چهارچوب بند الف تبصره ۷ قانون بیمه بیکاری از مقرری استفاده می نمایند.

وی تاکید کرد: مدیران و کارفرمایان این بنگاهها موظف هستند طرح تغییر ساختار اقتصادی خود را به تصویب استانها برسانند و اسامی کارکنان مشمول که به طور موقت بیکار می شوند با مدت زمان استفاده از مقرری بیمه بیکاری را اعلام کنند تا پس از تایید و تصویب شورای عالی کار، نسبت به بیمه بیکاری این افراد اقدام شود.

حدود ۲۶۰ هزار کارگر در کشور با دریافت مقرری ماهانه بیمه بیکاری تحت حمایت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا