امضای تفاهم نامه بین پژوهشگاه مواد و انرژی و نیروگاه دماوند


امضای تفاهم نامه بین پژوهشگاه مواد و انرژی و نیروگاه دماوند

کرج - ایرنا - پژوهشگاه مواد و انرژی ایران وابسته به وزارت علوم تحقیقات و فناوری مستقر در مشکین دشت استان البرز با نیروگاه سیکل ترکیبی شهرستان دماوند استان تهران تفاهم نامه همکاری امضا کرد.

دکتر محسن ضرغام رییس هیات مدیره و سرپرست نیروگاه سیکل ترکیبی دماوند (شهدای پاکدشت) مدیران و کارشناسان این نیروگاه روز پنجشنبه پس از بازدید از پژوهشگاه مواد و انرژی با دکتر علیرضا خاوندی رییس پژوهشگاه دیدار و تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

رییس هیات مدیره و سرپرست نیروگاه سیکل ترکیبی دماوندگفت: امروز خدمات علمی و تحقیقاتی پژوهشگاه مواد و انرژی در کشور بسیار ارزشمند است و باید از این ظرفیت به خوبی استفاده کرد.

وی افزود: با امضای این تفاهم نامه امروز صنعت برق و پژوهشگاه در کنار هم قرار گرفتند و این باعث شد ما ظرفیت‌های خود را بسنجیم، نیازهای اساسی صنعت نیروگاهی مطرح شود و در پی آن بتوانیم بخشی از نیازهایی که تاکنون از خارج از کشور تهیه می‌شد و یا در داخل کشور با زحمت و هزینه بالایی تامین می‌کردیم را در این پژوهشگاه و توسط محققان آن به‌دست آوریم.

محققان پژوهشگاه مواد و انرژی ایران تاکنون اختراعات زیادی در سطح جهانی ، منطقه و کشور به ثبت رسانده که بخشی از این دستاوردها تجاری سازی شده است.
آبگرمکن خورشیدی و آب شیرین کن نمونه هایی از اختراعات محققان این پژوهشگاه است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر