خراسان شمالی الگوی موفق طرح تحول سلامت


خراسان شمالی الگوی موفق طرح تحول سلامت

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: با توجه به گستردگی استان خراسان شمالی، کمک به خرید چند دستگاه آمبولانس برای اورژانس استان را پیگیری خواهیم کرد.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: با توجه به گستردگی استان خراسان شمالی، کمک به خرید چند دستگاه آمبولانس برای اورژانس استان را پیگیری خواهیم کرد.

به گزارش ایلنا، محمدحسین قربانی در جلسه اعضای کمیسیون بهداشت با مسئولان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در بجنورد افزود: با کمک مجمع نمایندگان خراسان شمالی جمع بندی از نیازهای حوزه درمان در صحن علنی مجلس مطرح خواهد شد.

وی اظهار کرد: مطالبات استان از طریق وزیر بهداشت که در هفته های آتی میهمان مردم این خطه است، پیگیری می شود.

قربانی در توضیح افزایش ظرفیت پذیرش دانشجویان رشته های علوم پزشکی، اضافه کرد: استان هایی مانند خراسان شمالی در بخش های زیرساختی فرهنگی، دانشجویی و خوابگاه ها نیازهای جدی دارند که افزایش پذیرش دانشجو، نارضایتی ها را افزایش می دهد

وی توجه به زیرساخت های اینترنت در اجرای طرح پزشک خانواده را ضروری دانست و از استاندار خراسان شمالی خواست تا با توسعه زیرساخت های اینترنتی در نقاط مختلف استان، از ایجاد مشکل در سیستم ارجاع پزشکان روستاها جلوگیری کند.

وی با اشاره به استفاده از ظرفیت خیرین در ساخت همراه سرا به عنوان یکی از نیازهای مهم این استان، تصریح کرد: فراکسیون خیرین سلامت در صحن علنی مجلس با دعوت از خیرین جهت کمک به بجنورد اقدام می کند.

قربانی در ادامه سخنان خود خراسان شمالی را استانی الگو و موفق در اجرای طرح تحول سلامت نامید و گفت: متاسفانه در توزیع عادلانه ثروت بر اساس جمعیت، این استان سهم واقعی خود را دریافت نکرده است.

وی افزود: البته خراسان شمالی استانی جوان در توسعه زیر ساخت ها می باشد که برای رفع نواقص و نیازمندی های آن تلاش خواهیم کرد .

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی نیز در این جلسه ضمن ارائه گزارش عملکردی از فعالیت های دانشگاه، نیازمندی ها و مطالبات حوزه بهداشت و درمان گفت: با اجرای طرح تحول سلامت برای احداث ۱۴ مرکز جامع سلامت در حاشیه شهرهای آشخانه، بجنورد و شیروان مجوز دریافت شد که ۱۲ مرکز ساخته شد.

سید احمد هاشمی با بیان اینکه این دانشگاه سه هزار دانش آموخته و ۱۹۷۲ دانشجو دارد، اضافه کرد: فقط ۴۳ درصد از اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی پیمانی هستند که تغییر مکرر اعضای هیات علمی یک آسیب در آموزش است.

وی با اشاره به اینکه فضای آموزشی دانشگاه ۱۴ هزار متر مربع است، کمبود فضای فیزیکی دانشکده ها، نیاز مبرم به راه اندازی فاز دوم دانشکده پزشکی، ساخت دانشکده داروسازی، گسترش برخی از رشته های تحصیلی و افزایش سرانه خوابگاه‌ها را از نیازهای مهم دانشگاه علوم پزشکی عنوان کرد.

هاشمی در ادامه سخنان خود خواستار افزایش اعتبارات حوزه فرهنگی و دانشجویی شد و تصریح کرد: کمبود هزار تخت بیمارستانی، افزایش تخت در بخش اعصاب و روان به ۱۳۰ تخت، احداث انبار دارویی، توسعه زیرساخت های اینترنتی برای ۱۳۰ خانه بهداشت از دیگر مطالبات و دغدغه ها است.

اکبری، نماینده مردم بجنورد، گرمه و جاجرم، مانه و سملقان و راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: خراسان شمالی در حوزه بهداشت و درمان با سرانه های کشور فاصله زیادی دارد.

علی اکبری افزود: از آزادشهر تا مانه و سملقان با ۲۵۰ کیلومتر فاصله فقط یک بیمارستان ۳۲ تختخوابی داریم که با توجه به وضعیت نامناسب جاده افزایش ۱۲۰ تخت در اسرع وقت از خواسته های مهم مسئولان و مردم این استان است.

وی افزود: تعداد تخت بیمارستان جاجرم نیز از ۳۲ به ۶۴ تخت افزایش یافته که به زودی آماده بهره برداری می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی