تولید مالت جو در چهارمحال و بختیاری 18 میلیون دلار صرفه ارزی برای کشور داشت


تولید مالت جو در چهارمحال و بختیاری 18 میلیون دلار صرفه ارزی برای کشور داشت

شهرکرد- ایرنا- رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: تولید 18 هزار تن مالت از ابتدای امسال تاکنون در نخستین کارخانه مالت‌سازی صنعتی کشور در این استان، 18 میلیون دلار صرفه جویی ارزی برای ایران به همراه داشته است.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان چهارمحال و بختیاری ، سجاد رستمی افزود: تولید این میزان مالت نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۰ درصد رشد داشته است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: صنایع بهداشتی، دارویی و مواد غذایی به ویژه کارخانه‌های نوشابه‌سازی کشور هر سال ۱۰۰ هزار تن دانه مالت از کشورهای اروپایی وارد می‌کنند.

وی، محصولات تولید شده در این کارخانه را شامل پودر مالت، عصاره مالت، مالت تیره، پودر عصاره مالت و پودر جوانه گندم و دم‌نوش عنوان کرد.

رستمی گفت: مالت، دانه جو جوانه‌زده فراوری شده است که بر اثر حرارت، رست(برشته شده) و به رنگ تیره تبدیل می‌شود و از این محصول در تولید شیرینی، شکلات، ماء‌الشعیر و انواع نوشیدنی استفاده می‌شود.

به گزارش ایرنا، نخستین کارخانه مالت سازی صنعتی کشور در شهر هفشجان در ۱۵ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری راه‌اندازی شده است و که این واحد تولیدی ظرفیت توسعه تولید تا ۲۴ هزار تُن مالت را دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


16 شعر در مورد معلم کلاس اول؛ اشعاری زیبا و خواندنی