برف و باران چهارمحال و بختیاری را فرا می‌گیرد


برف و باران چهارمحال و بختیاری را فرا می‌گیرد

شهرکرد- ایرنا- معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری از پایان هفته بارشی در استان خبر داد و گفت: با ورود یک سامانه بارشی به استان از روز جمعه شهرستان کوهرنگ برفی و شهرستان‌های اردل و لردگان بارانی می‌شود.

مهرداد قطره سامانی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این سامانه بارشی اگر چه با سرعت از استان عبور می‌کند و بارش قابل توجهی را به دنبال ندارد اما مناطقی از استان را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: پس از آن از سرگیری بارش‌ها را از روز دوشنبه و سه‌شنبه در استان شاهد خواهیم بود که پیش‌بینی می‌شود بارش‌های قابل توجهی را به همراه داشته باشد.

قطره سامانی، همچنین به تداوم هوای سرد در استان اشاره کرد و گفت: صبح روز پنجشنبه شهرکرد با ۸ درجه زیر صفر سردترین مراکز استان‌ها و شهرستان کوهرنگ با ۱۴ درجه زیرصفر سردترین نقطه استان گزارش شد.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری، ارتفاع برف در ایستگاه کوهرنگ را ۸۹ سانتی‌متر اعلام کرد و افزود: میانگین بارش‌های سال آبی این شهرستان به ۲۷۶ میلیمتر رسیده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که ۴۰۱ میلیمتر بود با کاهش قابل توجهی مواجه شده است.

به گزارش ایرنا، میانگین بارش‌های سال آبی جاری چهارمحال و بختیاری ۱۲۱ میلیمتر گزارش شده است که این بارش‌ها در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۹ درصد کاهش و در مقایسه با میانگین بلندمدت دوره مشابه ۱۴ درصد کاهش دارد.

چهارمحال و بختیاری سرچشمه دو رودخانه زاینده‌رود و کارون و بخشی از رودخانه دز است و افزایش یا کاهش بارش‌ها در این استان، استان‌های خوزستان، اصفهان و فلات مرکزی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!