ساماندهی عرضه گاز ال‌پی‌جی در آستارا


ساماندهی عرضه گاز ال‌پی‌جی در آستارا

آستارا - ایرنا - اعضای ستاد تنظیم بازار آستارا با توجه به افزایش تقاضای استفاده از گاز ال پی جی و خطرات احتمالی کاربرد غیراصولی آن در خودروها، ساماندهی واحدها و نحوه عرضه آن را در دستور کار قرار دادند.

فرماندار آستارا عصر چهارشنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار در فرمانداری این شهرستان گفت: عرضه کپسول های گاز ال پی جی توسط بخش خصوصی برای روستاهای فاقد لوله کشی گاز، ایرادی ندارد اما نگرانی مسئولان از استفاده غیراصولی آن نوع گاز در خودروها باید برطرف شود.

حسن رستم زاد افزود: دستگاه های ذیربط در این رابطه با برقراری گشت های منظم به روند عرضه و تقاضای ال پی جی نظارت و با موارد غیراصولی، فاقد استاندارد و دور از ملاحظات ایمنی مقابله کنند.

وی ادامه داد: قانون و مقررات لازم باید اعمال و اجرا شود اما رعایت قانون به تامین گاز مورد نیاز روستاهای دورافتاده، لطمه ای وارد نکند و مسئولان امر نظارت کافی را اعمال کنند.

ساماندهی عرضه گاز ال‌پی‌جی در آستارا

رئیس شرکت پخش فرآورده های نفتی آستارا در این جلسه، با اشاره به نبود جایگاه مصوب گاز ال پی جی در این شهرستان، عرضه آن به خودروها را در حاشیه محور آستارا به تالش خطرناک توصیف کرد.

محمد علیاری افزود: به دنبال افزایش قیمت بنزین و مقرون به صرفه بودن ال پی جی، تقاضا برای استفاده از این گاز و نوبت گیری رانندگان جهت نصب تجهیزات آن بر روی خودروها افزایش یافته است.

وی ادامه داد: اعمال جریمه های نقدی بر عرضه کنندگان غیراستاندارد ال پی جی، بازدارنده نبوده و فروش غیر اصولی آن همچنان در جریان است و شرکت پخش فراورده های نفتی آستارا در تامین سوخت روستاها محدودیتی ندارد.

پردل امیری نژاد رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آستارا نیز مسیر عرضه گاز ال پی جی را با توجه به گذر حجم زیاد خودروها و گردشگران، خطرآفرین توصیف کرد و رعایت موارد ایمنی را خواستار شد.

بر اساس اعلام فرمانداری آستارا، حدود ۴۰ درصد جمعیت این شهرستان در روستاها سکونت دارند و روستاهای بالای ۲۰ خانوار این شهرستان، از نعمت گاز برخوردار هستند.

شهرستان مرزی و گردشگرپذیر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده و محور آستارا به تالش و اردبیل از مسیرهای پر تردد شمال ایران است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403