1134 میلیارد ریال به نوسازی بافت فرسوده دوگنبدان اختصاص یافت


1134 میلیارد ریال به نوسازی بافت فرسوده دوگنبدان اختصاص یافت

گچساران- ایرنا- معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور افزود: یکهزارو 134 میلیارد ریال امسال برای نوسازی یکهزارو 860 واحد مسکونی در بافت فرسوده دوگنبدان اختصاص یافته است.

عزیزالله مهدیان شامگاه چهارشنبه در نشست بررسی مشکلات بافت فرسوده دوگنبدان افزود: این اعتبار به صورت تسهیلات بانکی و کمک‌های بلاعوض برای نوسازی این تعداد واحد مسکونی در نظر گرفته شده که بر اساس توافق با بانک‌ها مشکلی برای پرداخت این تسهیلات وجود ندارد.

وی اظهار کرد: از این میزان اعتبارات ۲۰۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال بصورت بلاعوض و مابقی بصورت تسهیلات بانکی است.

مهدیان افزود: تاکنون نوسازی یکهزار و ۳۶۰ واحد مسکونی در بافت فرسوده دوگنبدان در محله‌های سادات، کیامرثی، کوی لبنان، منطقه پربالی و رادک اجرا شده است.

وی تصریح کرد: در مرحله اولیه این طرح نوسازی یکهزارو ۸۰۰ واحد مسکونی در دست اقدام بود که یکهزارو ۳۶۰ واحد آن تکمیل شد.

پنج هزار و ۴۰۰ واحد مسکونی بافت فرسوده در شهر دوگنبدان وجود دارد.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور افزود: این تعداد واحد مسکونی در محله های سادات، رادک، لبنان،کیامرثی، مرکز شهر و سایر مناطق شامل طرح احیای بافت فرسوده شهر دوگنبدان نوسازی شده است.

نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی در این نشست، با بیان شرایط بسیار ویژه مناطق بافت فرسوده شهر دوگنبدان از ساکنان خواست با توجه به محدودیت منابع مالی دولت هر چه زودتر برای نوسازی خانه های خود اقدام کنند.

غلام رضا تاجگردون افزود: برای ساخت هر یک از واحدهای مسکونی بهره برداری شده ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی ارزان قیمت و ۱۱۰ میلیون ریال کمک بلاعوض پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: تسهیلات پرداخت شده تا سه سال دوره تنفس، چهار درصد کارمزد و ۱۵ سال دوره بازپرداخت دارد.

تاجگردون بیان کرد: تخریب رایگان، جمع آوری انشعاب‌های برق، آب و گاز، تخفیف در پروانه‌های ساختمانی و ضمانت زنجیره‌ای از دیگر خدمات ارائه شده برای احیای بافت فرسوده شهر دوگنبدان است.

وی بیان کرد: بازگشایی رینگ معابر به عرض ۲۰ متر و طول یکهزارو ۶۰۰ متر از کیامرثی تا محله سادات هم اکنون اجرا شده که امسال ۱۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل این طرح از جمله طراحی بدنه و جداره سازی در نظر گرفته شده است.

تاجگردون اظهار داشت: برای اجرای این پروژه ۱۹۳ خانه در مسیر عملیاتی این طرح خریداری شد.

وی تصریح کرد: بهره برداری از این طرح تاکنون نقش مهمی در شتاب بخشی به احیای واحدهای مسکونی و بهبود تردد مردم در این مناطق داشته است.

تخریب رایگان، جمع آوری انشعاب‌های برق، آب و گاز، تخفیف در پروانه‌های ساختمانی و ضمانت زنجیره‌ای از دیگر خدمات ارائه شده برای احیای بافت فرسوده شهر دوگنبدان است.

طرح احیای بافت فرسوده شهر دوگنبدان که سال ۱۳۸۷ تصویب شده بود چند سال به دلیل نبود اعتبار راکد بود اما در دولت یازدهم عملیات اجرایی آن آغاز شد.

۲۵ هزار نفر در واحدهای مسکونی بافت فرسوده شهر دوگنبدان ساکن هستند که آسیب‌های فرهنگی و خطر حوادث طبیعی و انسان‌ساز آنها را تهدید می‌کند و این طرح فرصتی برای کاهش این آسیب‌هاست.


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اندازه گیری اندام کودک در متد مولر