کلاهبرداری یارانه ای فورا اعلام شود/مردم به هر سایتی اعتماد نکنند


کلاهبرداری یارانه ای فورا اعلام شود/مردم به هر سایتی اعتماد نکنند

رئیس پلیس فتا استان همدان گفت: تاکنون در استان همدان شکایتی مبنی بر کلاهبرداری فیشینگ در زمینه یارانه ها نبوده است.

سرهنگ فیروز سرخوش در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: باتوجه به رشد روز افزون ارائه خدمات در بستر اینترنت، افراد مجرم و کلاهبردار در همین راستا، اقدام به سو استفاده از اطلاعات شهروندان می کنند.
وی افزود: در چند روز گذشته کلاهبرداران با ارسال پیامک با مضمون قطع یارانه و ثبت نام در سایت yaraneh_irin.com و سایت های مشابه برای برقراری یارانه، اقدام به برداشت های کلان و کل موجودی مردم کرده اند، در صورتی که این سایت ها جعلی بوده و همه اطلاعات به سرقت می روند.
رئیس پلیس فتا استان همدان گفت: پلیس فتا این هشدار را به مردم می دهد که از پاسخ دادن به پیامک های اینچنینی خودداری کرده و به هیچ عنوان اطلاعات خود را وارد نکنند.
وی با تاکید بر رمز دوم یکبار مصرف(پویا) برای حساب های بانکی، ادامه داد: از شهروندان تقاضا داریم نسبت به فعال کردن رمز دوم یکبار مصرف اقدام کرده و اخبار مربوط به یارانه ها را فقط از مبادی رسمی و معتبر پیگیری کنند.
سرخوش افزود: افرادی نیز که قبلا در این سایت ها ثبت نام کردند و چنانچه مبلغی هرچند کم از آنها استرداد شده نیز حتما به پلیس فتا مراجعه و نسبت به تشکیل پرونده قضایی اقدام کنند.
وی تاکید کرد: در صورت مواجهه با موارد مشکوک به سایت cyber.police.ir مراجعه و موارد مشکوک را اطلاع رسانی کنند.
این مقام مسئول با اشاره به انسداد چندین سایت در این زمینه خاطرنشان کرد: پلیس فتا هرچه سریعتر نسبت به مسدودکردن سایت های کلاهبرداری اقدام خواهد کرد اما بلافاصله کلاهبردان به ایجاد سایت های مشابه وارد کار می شوند که مردم ما باید هوشیار باشند‌.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی