گزارش عملکرد 90 روزه وزیر آموزش وپرورش


گزارش عملکرد 90 روزه وزیر آموزش وپرورش

وزارت آموزش و پرورش در گزارشی، عملکرد 90 روزه وزیر آموزش وپرورش و سه اقدام او را منتشر کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، وزارت آموزش و پرورش گزارشی از عملکرد محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش‌وپرورش در 90 روز از آغاز خدمتش در این وزارتخانه را منتشر کرد.

در این گزارش آمده است:

مهم‌ترین فعالیت‌های محسن حاجی‌میرزایی در 90 روز آغازین خدمت در وزارت آموزش‌وپرورش مربوط به انجام رساندن سه طرح مهم یعنی تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی، ابلاغ نظام رتبه‌بندی معلمان و تفاهم‌نامه تأمین مسکن برای 170 هزار نفر از فرهنگیان بوده است.

تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی

ستخدام معلمان حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در سه گروه مربیان پیش‌دبستانی، آموزش‌دهنده مستمر (دو نفر و بالاتر) نهضت سوادآموزی، آموزشیاران نهضت سوادآموزی و حق‌التدریسان غیرمستمر تعیین تکلیف شد که شرایط آن به شرح زیر است:

مربیان پیش‌دبستانی: افرادی که از سال 79 تا قبل از سال 91 با یکی از مراکز پیش‌دبستانی دولتی یا کلاس‌های پیش‌دبستانی ضمیمه مدارس دولتی همکاری داشته‌اند و برابر اسناد، مدارک ثبت و احرازشده، از محل اعتبارات دولتی حق‌الزحمه دریافت کرده‌اند.

آموزش‌دهنده مستمر (دو نفر و بالاتر) نهضت سوادآموزی: آموزش‌دهندگانی که از سال 79 تا قبل از سال 92 حداقل دو دوره به‌صورت مستقیم با نهضت سوادآموزی همکاری مستمرداشته و در هر دوره حداقل دو نفر سوادآموز را تحت پوشش قرار داده و حق‌الزحمه خود را از محل اعتبارات دولتی دریافت کرده و همکاری آنان هم‌اکنون ادامه دارد.

آموزشیاران نهضت سوادآموزی: فردی که با رعایت ضوابط و مقررات آموزشی و اداری با مجوز گزینش، گواهی آموزش تدریس بدو خدمت و شناسه تدریس در نهضت سوادآموزی از سال 79 تا قبل از سال 92 با نهضت سوادآموزی همکاری داشته و حق‌الزحمه خود را از محل اعتبارات دولتی دریافت نموده و همکاری آنان هم‌اکنون ادامه دارد.

حق‌التدریسان غیرمستمر: افرادی که از سال 79 تا قبل از سال 91 در مدارس دولتی به‌عنوان نیروی حق‌التدریس آزاد با وزارت آموزش‌وپرورش همکاری داشته، دارای شناسه حق‌التدریس صادره از سوی آموزش‌وپرورش بوده و حق‌الزحمه خود را از محل اعتباراتدولتی دریافت کرده‌اند.

ابلاغ نظام رتبه‌بندی معلمان

پس از تصویب نظام رتبه‌بندی معلمان در هیئت وزیران، این طرح برای اجرا به آموزش‌وپرورش ابلاغ شد. این طرح شامل آموزگاران، دبیران، هنرآموزان، مربیان پرورشی، مراقبان سلامت، مشاوران، معاونان و مدیران واحدهای آموزشی است که حدود 870 هزار نفر در سراسر کشور از امتیاز این طرح بهره‌مند خواهند شد.

معلمان با دو سال سابقه کار و بالاتر شامل این طرح می‌شوند و معلمان باسابقه بیش از 24 سال در این طرح به‌صورت ویژه‌ای دیده خواهند شد. در طرح رتبه‌بندی دریافتی معلمان ابتدایی به دلیل تمام‌وقتی و سختی کار 10 درصد بیشتر خواهد بود.

در این طرح معلمان در 5 رتبه و با سنوات 2-6-12-18-24 سال خدمت رتبه‌بندی خواهند شد.

رتبه‌های پایین‌تر بین 200 تا 300 هزار تومان افزایش حقوق خواهند داشت، اعتبار طرح رتبه‌بندی فرهنگیان دو هزار میلیارد تومان است و از ابتدای مهرماه 98 در احکام فرهنگیان لحاظ خواهد شد.

متوسط دریافتی معلمان بر اثر اجرای رتبه‌بندی 420 هزار تومان خواهد بود.

تأمین مسکن فرهنگیان

با امضای تفاهم‌نامه بین وزارت آموزش‌وپرورش و وزارت راه و شهرسازی مقرر شد 170 هزار واحد مسکونی برای فرهنگیان فاقد مسکن احداث شود.

شرایط احراز متقاضیان در این طرح به شرح زیر است:

متقاضی و افراد تحت تکفل وی باید فاقد زمین یا واحد مسکونی بوده و تاکنون از هیچ‌یک از امکانات دولتی مانند زمین، واحد مسکونی با تسهیلات یارانه‌ای خرید و احداث مسکن استفاده نکرده باشند. متقاضی باید متأهل و یا سرپرست خانوار باشد.

زنان خودسرپرست مشروط به داشتن حداقل 35 سال سن می‌توانند در زمره متقاضیان قرار گیرند. فرد متقاضی حداقل دارای پنج سال سابقه سکونت متوالی در شهر مورد تقاضا باشد.

همه فرهنگیان فاقد مسکن اعم از کارکنان رسمی، پیمانی و قراردادی شاغل در ادارات و مناطق آموزشی و همچنین بازنشستگان مشمول استفاده از مفاد تفاهم‌نامه هستند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید