نجفی دوباره به قتل عمد محکوم شد


نجفی دوباره به قتل عمد محکوم شد

برخی رسانه ها از صدور حکم هفت سال و نیم حبس برای نجفی خبردادند ، وکیل متهم : اعتراض می کنیم

به گزارش بهداشت نیوز: محمدعلی نجفی شهردار اسبق تهران در پرونده قتل میترا استاد همسر دومش، بار دیگر از سوی شعبه نهم دادگاه کیفری یک استان تهران به قتل عمد محکوم شد. در همین حال برخی رسانه‌ها اعلام کرده اند که نجفی به هفت سال و نیم حبس محکوم شده که شش سال آن قابل اجراست.

حمیدرضا گودرزی وکیل محمدعلی نجفی در گفت‌وگو با فارس درباره اعلام حکم موکلش از جنبه عمومی قتل میترا استاد گفت:حکم «نجفی» صادر شده اما هنوز به صورت رسمی به ما ابلاغ نشده است. وی افزود: آن چه در سامانه اعلام شده است، رای دادگاه به محکومیت قتل عمد است اما این که محکومیت نجفی چند سال است هنوز ابلاغ رسمی نشده است.

این وکیل ادامه داد: اگرخبر برخی رسانه ها مبنی بر محکومیت شش سال حبس صحت داشته باشد، به دلیل این که ما قتل شبه عمد را قبول داریم فرجام خواهی و به رای صادر شده در دیوان عالی اعتراض می‌کنیم.

برخی رسانه ها اعلام کردند حکم نجفی از سوی شعبه 9 دادگاه کیفری استان تهران صادر شده است وگفته می شود نجفی به هفت سال و نیم حبس محکوم شده که شش سال آن قابل اجراست. 10 روز قبل و بعد از گرفتن رضایت از خانواده استاد به دلیل نقص حکم صادر شده در دیوان عالی کشور در شعبه 9 دادگاه کیفری استان تهران یک بار دیگر نجفی پای میز محاکمه رفت. هفتم خرداد امسال میترا استاد به دست محمدعلی نجفی شهردار اسبق تهران به قتل رسید و کیفرخواست پرونده اتهامی محمدعلی نجفی شامل قتل عمد میترا استاد، حمل و نگهداری سلاح غیرمجاز، ایراد صدمه بدنی عمدی منتهی به جرح (غیرفوتی) با تقاضای اولیای دم مبنی بر قصاص نام‌ برده تعریف شد .مردادماه امسال، دادگاه کیفری استان تهران نجفی را به دو اتهام قتل عمد و نگهداری سلاح غیر مجاز مجرم شناخت و از اتهام ایراد صدمه غیر موثر در قتل تبرئه کرد.

پس از اعلام حکم دادگاه، خانواده مقتول، نجفی را بخشیدند و از قصاص صرف نظر کردند. با درخواست متهم برای تجدیدنظرخواهی حکم به دیوان عالی کشور ارسال و در نهایت ۳۰ شهریور، حکم دادگاه بدوی نقض شد. اما با بخشش اولیای دم، شهردار اسبق از قصاص رهایی یافت و دادگاه در روزهای ۶ و ۹ آذر به دلیل بررسی جنبه عمومی قتل برگزار شد. در این جلسات، اظهارات کارشناسان اسلحه شناسی و پزشکی قانونی به همراه آخرین دفاعیات متهم و وکلای ایشان و همچنین شاهدان و مطلعان پرونده اخذ شد. طبق نظر رئیس دادگاه، ادعای کمانه زنی گلوله منتفی و به گفته نماینده دادستانی، اشد مجازات درخواست شد. نجفی در رسیدگی مجدد گفته بود "در گزارش فرمودند که پنج گلوله شلیک شده و لفظ مبادرت را برای ارتکاب قتل استفاده کردند اما لفظ مبادرت عبارت از انجام فعلی با قصد و اراده است در حالی که من اصلا قصدی برای انجام این‌ها نداشتم" پس از ختم دور دوم دادرسی، قاضی کشکولی اعلام کرد ظرف یک هفته، رأی نهایی صادر و اعلام خواهد شد و حالا پس از گذشت این مدت، رأی صادر شده است.

منبع: رئوزنامه خراسان

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طرفداری عجیب شیلا خداداد از تتلو / او را خیلی دوست دارم ! + عکس