همگانی‌کردن رشته‌تیراندازی در قم نیازمند تامین سلاح آموزشی است


همگانی‌کردن رشته‌تیراندازی در قم نیازمند تامین سلاح آموزشی است

قم – ایرنا – دبیر هیات تیراندازی قم،‌گفت: همگانی کردن رشته تیراندازی در قم نیازمند تجهیزات ویژه، سلاح‌های آموزشی و حمایت‌های لازم دارد.

محمدجواد متقیان روز پنجشنبه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه در ماه‌های اخیر تعامل‌های خوبی میان هیات تیراندازی و شهرداری قم برای توسعه این رشته ورزشی ایجاد شده است، افزود: همگانی کردن این رشته ورزشی نیازمند تامین سلاح‌های آموزشی و همچنین ایجاد مکان‌ها و سالن‌های امن و استاندارد در پارک‌ها و بوستان‌هاست.

وی ادامه داد: در راستای توسعه و آشنایی مردم با این رشته ورزشی، حضور در جشنواره‌های ورزشی استان به عنوان یک اولویت در دستور کار این هیات است به گونه‌ای که سال گذشته با این اقدام‌ها بیش از ۳۵۰ نفر در رشته تیراندازی آموزش و با این رشته آشنا شدند.

دبیر هیات تیراندازی قم،‌ با بیان اینکه رشته تیراندازی از جمله رشته‌های پرهزینه است، گفت: رشته تیراندازی از جمله ورزش‌های مورد تاکید اسلام است به همین دلیل توسعه این رشته در قم به عنوان پایتخت جهان تشیع، نیازمند حمایت مسئولان استان می‌باشد.

وی با بیان اینکه کمبود زیرساخت‌ها و سالن تیراندازی در قم توسعه این رشته ورزشی را با مشکل مواجه کرده،‌ادامه داد: تنها سالن زیر نظر این هیات ورزشی،‌ از نظر مکانی از موقعیت مناسبی برخوردار نیست و دسترسی به آن برای علاقه‌مندان دشوار است.

متقیان با اشاره به تلاش اداره کل ورزش و جوان قم برای بازگشت مجموعه ورزشی میثم، به چرخه بهره‌برداری مجدد گفت: پیش‌بینی می‌شود که این مجموعه ورزشی تا پایان سال‌جای زمینه بهره‌برداری آن فراهم شود که با این اقدام بخش زیادی از زیرساخت مورد نیاز این رشته ورزشی در قم برطرف می‌شود.

دبیر هیات تیراندازی قم، ادامه داد: این هیات ورزشی با همکاری اداره کل ورزش و جوانان قم در تلاش برای مجهز کردن سالن تیراندازی میثم به تجهیزات به‌روز از جمله سیبل‌های‌الکترونیکی است.

وی ادامه داد: ۱۳ سالن تیراندازی در اختیار نهادهای مختلف استان وجود دارد که فعالیت این سالن‌ها بیشتر درون سازمانی بوده و تنها به جامعه آماری خود ارائه خدمت می‌کنند.

هم اکنون ۲۰۷ ورزشکار بیمه شده ذیل این رشته ورزشی در قم وجود دارد که از این تعداد ۱۳۲ ورزشکار خانم و ۷۵ تن آقا هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی