سرمایه صندوق حمایت از بخش کشاورزی کردستان به 645 میلیارد ریال رسید


سرمایه صندوق حمایت از بخش کشاورزی کردستان به 645 میلیارد ریال رسید

سنندج - ایرنا - مدیرعامل صندوق حمایت از بخش کشاورزی کردستان گفت: سرمایه این صندوق در یک سال گذشته با 34 درصد افزایش به 645 میلیارد ریال رسید.

غلامرضا پاکسرشت روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه سال مالی این صندوق همه ساله از اول دی تا آخر محاسبه می‌شود اظهار داشت: در ابتدای دی ۱۳۹۷ این سرمایه ۴۸۰ میلیارد ریال بود که در ۲ نوبت از محل اعتبارات دولت و بخش خصوصی این سرمایه به ۱۶۵ میلیارد ریال افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: کمک‌های دولتی به این صندوق شامل ۷۳ میلیارد و ۱۱۵ میلیون ریال و بخش خصوصی (اعضا صندوق) نیز ۸۱ میلیارد و ۷۸۱ میلیون بوده که بخش دولتی از محل اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان به استناد قانون تبصره ۳ بند ب ماده ۳۱ احکام ائمی برنامه‌های توسعه کشور از بودجه ۹۷ جهت افزایش سرمایه تامین شده است.

مدیرعامل صندوق حمایت از بخش کشاورزی کردستان افزود: دریافت کمک های بخش دولتی در ۲ نوبت شامل مرحله اول ۳۵ میلیارد ریال و مرحله دوم ۳۸ میلیارد و ۱۱۵ میلیون ریال اسناد خزانه ای بوده است.

افزود: مبلغ کل تخصیص مرحله دوم ۴۴ میلیارد و ۵۵۰ میلیارد ریال بوده که ۳۸ میلیارد و ۱۱۵ میلیون ریال به صندوق استان و ۶ میلیارد و ۴۳۵ میلیون ریال نیز به صندوق شهرستان سقز منظور شده است.

پاکسرشت گفت: سهم تخصیص به صندوق حمایت از بخش کشاورزی شهرستان سقز در افزایش سرمایه مهر ماه سال جاری این صندوق به عنوان آورده سهم دولت ثبت شده تا سرمایه فعلی آن به ۳۶ میلیارد و ۱۹۹ میلیون ریال برسد.

ویادآور شد: صندوق حمایت از بخش کشاورزی استان کردستان دارای ۲۰۹ عضو با یک هزار میلیارد ریال سرمایه ثبت شده است که تا کنون ۶۴۵ میلیارد ریال آن جذب شده و ۳۵۵ میلیارد ریال دیگر نیز باید تا پایان برنامه کوتاه مدت این صندوق جذب شود.

وی افزود: شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از بخش کشاورزی ایران با ۴۶.۳ درصد بیشتر سهم صندوق استانی را دارد و پس از آن اتحادیه و شرکت‌های تعاون روستایی استان با ۱۰۵ تشکل و ۱۷ درصد و اتحادیه و شرکت‌های تعاونی مرغداران استان با ۱۵ تشکل و ۱۶.۴ درصد در رتبه های دوم و سوم هستند.

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی کردستان اظهار داشت: شرکت‌های تعاونی صنایع تبدیلی بخش کشاورزی با ۲۰ تشکل دارای ۸.۸ درصد سهم و اتحادیه و شرکت‌های تعاونی دامداران استان با ۲۵ تشکل دارای ۴.۳ درصد سهم است.

پاکسرشت افزود: دیگ سهام داران این صندوق شامل شرکت های تعاونی شیلات و آبزیان با ۹ تشکل دارای ۱.۹۸ درصد سهم، اتحادیه تعاونی زنبورداران با هشت تشکل دارای ۱.۲۰ درصد و مکانیزاسیون با یک تشکل دارای ۲ صدم درصد از سهم کل است.

وی گفت: با وجود اینکه برای زیربخش‌های خدمات مشاوره ای، فعالیت‌های تخصصی، زراعت و باغبانی و سایر زیربخش های کشاورزی حدود ۳۳ میلیارد ریال سهم درنظر گرفته شده که تا کنون هیچ اقدامی از جانب این بخش ها برای افزایش و بهره‌مندی از خدمات صندوق صورت نگرفته است.

کردستان با داشتن بیش از یک میلیون و ۲۲۰ هزار هکتار زمین قابل کشت مرغوب و مستعد دیم و آبی، یکی از قطب های تولید محصولات کشاورزی بوده که کردستان دارای ۴۳ هزار هکتار باغ است که سالانه ۳۳۰ هزار تُن انواع محصول در آن تولید و برداشت می‌شود.

میزان کل تولیدات استان کردستان دارای سه میلیون تن انواع محصول است که وزارت کشاورزی در نظر دارد با توسعه فعالیت های مختلف این میزان را به حدود پنج میلیون تن برساند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟