برداشت هزار و 500 تن انار در خراسان شمالی


برداشت هزار و 500 تن انار در خراسان شمالی

بجنورد- ایرنا- هزار و 500 تن انار امسال از سطح 378 هکتار از باغ‌های استان خراسان شمالی برداشت شد.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی روز پنجشنبه با بیان این مطلب به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شهرستان اسفراین با برداشت ۶۲۰ تن انار از سطح ۹۷ هکتار و جاجرم با تولید ۴۱۴ تن از ۸۶ هکتار باغ انار، بیشترین سطح باغ و تولید انار استان را به خود اختصاص داده اند.

محمدعلی شریکیان افزود: مابقی محصول انار استان در مناطقی از مانه و سلمقان، گرمه و بجنورد برداشت شده است که با توجه به مقاومت گونه انار در برابر کم آبی، عمده باغ های انار استان در مناطق گرم و کویری تر کشت شده است.

وی میانگین عملکرد انار در این استان را ۴.۵ تن در هکتار عنوان کرد و گفت: امسال سرمای دیررس بهاره و همچنین اثرات مخرب خشکسالی در سال های گذشته سبب کاهش تولید انار شده است.

وی اظهار داشت: ۳۷۸ هکتار از باغ های استان به تولید انار اختصاص دارد که از این سطح ۱۱۳ هکتار غیربارور و ۲۶۵ هکتار بارور است.

شریکیان با اشاره به اینکه تمامی باغ های انار استان با استفاده از قلمه ریشه دار ایجاد شده اند، گفت: ارقام انار شامل پوست سفید شیرین، شیرین بیارجمند، ترش و ملس محلی است و در سال های گذشته از محل اعتبارات یارانه ای، نهال گونه های شیشه گپ فردوس، خزر بجستان، ملس یوسفخانی، ملس ساوه و رباب نیریز در بین باغداران توزیع و کشت شده است.

خراسان شمالی ۳۴۴ هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که از این سطح ۳۰۰ هزار هکتار کشتزار است و بیش از ۸۰ هزار بهره بردار بخش کشاورزی در این حوزه فعالیت می کنند، این استان بیشترین شاغل در بخش کشاورزی را دارد.

سالانه بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تن انواع محصولات زراعی، باغی و دامی در خراسان شمالی تولید می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا