بدهی بیمه‌ها، گریبانگیر دانشگاه‌های علوم پزشکی شده است 


بدهی بیمه‌ها، گریبانگیر دانشگاه‌های علوم پزشکی شده است 

بجنورد - ایرنا - نایب‌رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: بدهی معوقه بیمه‌ها، گریبان دانشگاه‌های علوم پزشکی را گرفته است که باید برای رفع این مشکل چاره‌جویی کرد.

دکتر محمدحسین قربانی چهارشنبه‌شب در حاشیه بازدید اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از زیرساخت های بهداشتی و درمانی شهرستان اسفراین در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بیشترین بدهی بیمه ها به حوزه سلامت مربوط به سال ۹۷ و پیش از آن است که باید این مشکل از مسیر دیگری و خارج از چهارچوب بودجه، برطرف شود.

وی افزود: بیشترین مطالبات معوقه بیمارستانها در حوزه پیمانکاران، غذا و مطالبات پزشکان است.

قربانی گفت: اکنون تنها دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی ۸۰۰ میلیارد ریال مطالبات معوقه از سازمان های بیمه گر دارد که پرداخت نشده که رقم این مطالبات در دیگر استانهای کشور بیشتر از این است.

نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به برداشت ۵۰۰ میلیون یورو از صندوق توسعه ملی در سال جاری برای پرداخت مطالبات حوزه دارویی گفت: این کار علیرغم انحراف کمی در پرداخت داشت، اقدامی موثر برای تسویه مطالبات حوزه پخش و تولید داروی کشور بود.

قربانی افزود: در حوزه تامین اجتماعی نیز تفاهم نامه ای میان این سازمان با وزارت بهداشت امضا شده که بر اساس آن تامین اجتماعی از سال ۹۸ پرداختی های خود را به صورت روزانه به دانشگاه علوم پزشکی انجام می دهد.

وی گفت: سازمان تامین اجتماعی همانطور که به بخش مالکیتی خود توجه دارد و پرداخت ها را روزانه انجام می دهد اگر به بخش درمان و پرداخت بدهی وزارت بهداشت هم توجه کند بسیاری از مطالبات پزشکان را می توان از همین محل پرداخت کرد.

اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی روز چهارشنبه با سفر به استان خراسان شمالی از وضعیت مراکز درمانی و زیرساخت های بهداشت و درمان شهرستان های بجنورد، اسفراین و شیروان دیدن کرده و مشکلات و نارسایی های این بخش را بررسی کردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...