منطق و استدلال انقلاب اسلامی، قیام بر قسط و عدل است


منطق و استدلال انقلاب اسلامی، قیام بر قسط و عدل است

حجت‌الاسلام قاسمیان گفت: منطق و استدلال انقلاب اسلامی بر مبنای قیام بر قسط و عدل است نه جنگ‌طلبی و جنگ‌افروزی، اما اگر علیه او جنگی برپا کنند جانانه ایستادگی کرده و دشمن را شکست می‌دهد.

به گزارش خبرنگار گروه اندیشه خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام والمسلمین «قاسمیان» امروز (دوشنبه، ۱۸ آذرماه) در دانشگاه تهران به سخنرانی پرداخت و گفت: طلب عدالت و قیام به قسط به وسیله مردم ممکن است.

موسس حوزه علمیه مشکات با بیان اینکه قیام به قسط لازم به جنگ نیست، تصریح کرد: بینات، معارف، امور روشن و شاخص شامل قیام به قسط است که مردم باید مطابق آن رفتار کنند.

موسس حوزه علمیه مشکات با بیان اینکه شیطان همواره دنبال گمراه کردن انسان از صراط مستقیم است، اظهار کرد: در دنیا انسان برای استواری در صراط مستقیم با مشکلات و موانع فراوانی مواجه می‌شود که شیاطین آنها را به وجود آورده است.

وی با بیان اینکه هر زمان انسان وارد صراط مستقیم شود شیطان جنگ خود را با انسان شروع می‌کند، اظهار کرد: به زودی انتخابات را در پیش داریم موضوع اصولگرا و اصلاح طلب صرفا یک بازی سیاسی است که جامعه را دوقطبی کرده و مردم را دچار ترس کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین قاسمیان با بیان اینکه از محورهای دوقطبی‌سازی آزادی و استبداد است، ابراز کرد: تعامل یا عدم تعامل با دنیا نوع دیگر دوقطبی است.

این استاد حوزه علمیه افزود: دوقطبی جنگ و صلح نوعی دیگری است که جریان انقلاب باید درباره آن برای مردم توضیح دهد که متهم به جنگ‌طلبی نشود اما متاسفانه جریان انقلابی برای این منظور صرفا می‌گوید ما دنبال جنگ نیستیم.

وی ادامه داد: نیروی انقلابی باید برای مردم تبیین کند که جنگ‌طلب نیست بلکه اگر جنگ شود از آن ترس ندارد.

موسس حوزه علمیه مشکات افزود: جریان و تفکر انقلابی با امداد الهی و بدون ترس پهباد آمریکایی را می‌زند و آن را نابود می‌کند اما جریان غیرانقلابی مردم را از جنگ واهی می‌ترساند.

وی با استناد به فرمایشی از رهبر معظم انقلاب درباره جنگ و صلح گفت: هر زمان ما قوی باشیم سایه دشمنی‌های دشمن از کشور ما برداشته می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین قاسمیان خاطرنشان کرد:‌ وقتی یک ملت مقابل دشمنان و ابرقدرت‌ها به خود ترس راه دهد دچار جنگ می‌شود.

موسس حوزه علمیه مشکات در پایان گفت: منطق و استدلال انقلاب اسلامی بر مبنای قیام بر قسط و عدل است نه جنگ طلبی و جنگ افروزی، اما اگر علیه او جنگی برپا کنند جانانه ایستادگی کرده و دشمن را شکست می‌دهد.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید