تفاهم‌ همکاری سازمان تبلیغات اسلامی و حوزه علمیه خواهران


تفاهم‌ همکاری سازمان تبلیغات اسلامی و حوزه علمیه خواهران

حجت‌الاسلام قمی طی دیداری با حجت‌الاسلام بهجت پور، تفاهمنامه همکاری میان سازمان تبلیغات اسلامی و مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه کشور را به امضاء رساندند.

خبرگزاری شبستان، گروه قرآن و معارف به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی حوزه علمیه خواهران را نهادی پربرکت و بی‌بدیل توصیف کرد و اظهار داشت: ما حوزه علمیه خواهران را ثبوتا و اثباتا باور داریم و مشتاقیم برای پیشبرد فرهنگ انقلاب اسلامی و جامعه با این نهاد تعامل و همکاری داشته باشیم.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با بیان این که بخش موثری از بار تبیین معارف ناب اسلام برعهده خواهران طلبه است، تصریح کرد: برای به بار نشستن طلبه‌ها زحمات زیادی در حوزه‌های علمیه کشیده شده که باید از این ظرفیت‌ها استفاده کرد. خوشبختانه اراده‌ای برای هم افزایی در راستای وظایف طلبگی در پیشبرد جامعه اسلامی و انقلاب اسلامی در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران وجود دارد. در سازمان تبلیغات اسلامی هم اراده‌ای برای هم افزایی موثرتر با این مرکز حوزوی وجود دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین قمی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: نگاه زیست بوم به فرهنگ استان‌ها، لایه‌های بر زمین مانده را برای ما مکشوف می‌کند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی تبیین موثر از شرایط جامعه مبتنی بر ادله قرآنی و روایی را یکی از رسالت‌های طلبه‌ها دانست و ابراز کرد: طلبه‌هایی که شأن طلبگی و رسالت تبیینی را به خوبی انجام دهند و درد دل مردم را بشنوند و محل اتکاء آنها باشند باید بیشتر مورد حمایت قرار بگیرند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: تفاهم نامه همکاری میان این دو نهاد حوزوی منشأ برکات در حوزه فرهنگی تبلیغی انقلاب اسلامی باشد.

همچنین، حجت‌الاسلام والمسلمین «عبدالکریم بهجت‌پور» با ابراز خرسندی از تحولاتی که در سازمان تبلیغات اسلامی در حال شکل گیری است، اظهار داشت: عزم مسئولان سازمان تبلیغات اسلامی بر این است که آرزوهای بزرگ انقلاب را به ثمر برسانند و در مسیر هدف گذاری و رضایت حضرت آقا تلاش می‌کنند. از اخباری که در مورد سازمان تبلیغات اسلامی مطلع می‌شوم لذت می‌برم.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور با ابراز خرسندی از بازشدن باب تفاهم و همکاری میان مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران و سازمان تبلیغات اسلامی گفت: امیدوارم ظرفیت خواهران طلبه در خدمت به مکتب اسلام و انقلاب اسلامی به کار گرفته شود. اگر حوزه علمیه خرج این میدان شود، خودش را بازسازی می‌کند و علوم آن به سمت کاربردی شدن پیش می‌رود.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور خطاب به رئیس سازمان تبلیغات اسلامی تصریح کرد: کل امکانات و ظرفیت‌های مجموعه حوزه‌های علمیه خواهران را با افتخار برای همراهی و تحقق اراده‌های بلند، در خدمت شما قرار می‌دهیم.

وی تصریح کرد: ۶۲ هزار طلبه خواهر شاغل به تحصیل و ۵۲ هزار دانش آموخته داریم که به نوعی لشکر تبلیغی سازمان تبلیغات اسلامی محسوب می‌شوند و برای آموزش و جامعه پذیری آن‌ها آمادگی داریم

حجت‌الاسلام والمسلمین بهجت‌پور با اشاره به برخی مسائل استان‌های کشور از اقتضایی شدن ۲۰ واحد از دروس خواهران طلبه خبر داد که این اقدام مورد استقبال رئیس سازمان تبلیغات اسلامی قرار گرفت.

وی تاکید کرد: سرعت تحولات شتاب زیادی گرفته و با روحیه برادری و یکی بودن می توانیم متناسب با تحولات جامعه حرکت کنیم و در برابر جبهه‌گشایی دشمن، موضع و ایستادگی واحد داشته باشیم.

وی از شناسایی مبلغات برجسته خبر داد و افزود: این خواهران که در یک فرایند سخت پذیرش شدند برای اجرای تصمیمات مهم در استان‌ها آمادگی دارند.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)