تامین کارانه کارکنان دانشگاه علوم پزشکی در گرو پرداخت بیمه‌هاست


تامین کارانه کارکنان دانشگاه علوم پزشکی در گرو پرداخت بیمه‌هاست

اصفهان - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: کارانه، سهم کارکنان از درآمد بیمارستان‌هاست که به‌عنوان جز حرفه‌ای پرداخت می‌شود و باید بیمه‌ها آن را به دانشگاه بدهند تا بتوانیم سهم کارکنان را بپردازیم.

جمعی از کارکنان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و بیمارستان‌های وابسته به آن در این هفته خواهان پرداخت کارانه‌های معوق خود شدند.

طاهره چنگیز روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حق کارانه کارکنان و پزشکان متخصص دانشگاه علوم پزشکی اصفهان عقب است و گلایه‌مندی آنها در چند روز گذشته،

از بی‌نظمی در پرداخت کارانه‌ها و برخی جزییات مانند تجمیع شدن کارانه و اضافه‌کاری بود.

وی با بیان اینکه تجمیع کارانه و اضافه‌کاری، دستور وزارت بهداشت بود، اظهار داشت: این موضوع مربوط به سیاست‌های دانشگاه نیست.

چنگیز با بیان اینکه در ۲ روز گذشته مبلغی به‌عنوان کارانه به کارکنان پرداخت شد، خاطرنشان کرد: این کارانه برای کارکنان دانشگاه و بیمارستان‌های وابسته، مربوط به فروردین ۹۸ و برای پزشکان متخصص مربوط به مهر ۹۷ بود.

وی با اشاره به اینکه هر ماه مبلغی به عنوان کارانه پرداخت می‌کنیم، اضافه کرد: اما این کارانه مربوط به چند ماه گذشته است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه کارانه پزشکان متخصص نسبت به سایر کارکنان، عقبتر است، گفت: در ماه آبان امسال به‌دلیل عدم پرداختی از سوی بیمه‌ها موفق به پرداخت کارانه برای آنها نشدیم.

چنگیز با اشاره به اینکه بیشتر کارکنان دانشگاه کارانه خود را تا فروردین ۹۸ و بیشتر پزشکان تا مهر ۹۷ گرفتند، تاکید کرد: همانطور که ما به وظایفمان عمل می‌کنیم و خدمات ارائه می‌دهیم از سازمان های بیمه‌گر نیز انتظار داریم که به وظایفشان عمل کنند.

وی با بیان اینکه مذاکره‌های فراوان برای پرداخت بدهی بیمه‌ها به دانشگاه علوم پزشکی اصفهان انجام شده است، خاطرنشان کرد: امروز بخشی از بدهی سازمان تامین اجتماعی به دانشگاه واریز شد که امید است با آن بخشی از بدهی دانشگاه به شرکت‌های طرف قرارداد پرداخت شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، اضافه کرد: طلبکاران ما فقط کارکنان و پزشکان نیستند بلکه شرکت‌های طرف قرارداد و دارویی و کارکنان آنها نیز هستند.

آرش نجیمی، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان چند روز گذشته، مجموع مطالبات این دانشگاه از سازمان بیمه سلامت از سال ۹۶ تا ۹۸ را ۱۹۰ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان و از سازمان تامین اجتماعی از سال ۹۷ تا ۹۸ را ۵۴۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعلام و اضافه کرد: عدم پرداخت این مطالبات باعث ایجاد مشکلات مالی در همه بخش‌ها از جمله پرداخت به کارکنان، پزشکان، پرستاران و اعضای هیات علمی شده است.

طاهره چنگیز رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز پیش از این به ایرنا گفت: در استان بزرگی مانند اصفهان که دانشگاه علوم پزشکی آن ۲۸ هزار نیروی کار مستقیم و هفت هزار نیروی کار غیر مستقیم همراه با خانواده آنها و شرکت‌های پیمانکار را زیر پوشش خود دارد، این تاخیر و بی‌نظمی در پرداخت‌های بیمه، جمعیت زیادی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد و اگر تداوم یابد ممکن است در آینده به کاهش کیفیت و کمیت خدمات و ناچار شدن به تعطیلی برخی خدمات و تامین هزینه‌های برخی خدمات غیر اورژانسی از طریق پرداخت مستقیم منجر شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر تیپ و چهره دومین بازیگر نقش «نجلا» / محیا دهقانی جنجال کرد!