اظهارات رئیس جدید کمیسیون اروپا درباره تغییرات اقلیمی


به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما (http://www.iribnews.ir/) به نقل شبکه تلویزیونی ای پی تی ان؛ اورسولا فان درلاین رئیس کمیسیون...

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما به نقل شبکه تلویزیونی ای پی تی ان؛ اورسولا فان درلاین رئیس کمیسیون اروپا گفت: توافق نامه سبز اروپا بسیار بلندپروازانه است.
فان درلاین در بروکسل گفت:هدف ما این است که اقتصاد را با سیاره خود آشتی دهیم. هدف ما این است که نحوه تولید خود را با سیاره خود آشتی دهیم، هدف ما این است که نحوه مصرف را با سیاره خود به گونه‌ای آشتی دهیم که برای مردم ما کاراتر و موثرتر باشد؛ بنابراین توافق نامه سبز اروپا از یک طرف در مورد کاهش تولید گاز‌های گلخانه‌ای است، اما از طرف دیگر در مورد ایجاد شغل و تقویت نوآوری است. من اطمینان دارم که الگوی رشد قدیمی که مبتنی بر سوخت‌های فسیلی و آلودگی است، منسوخ شده است و به سیاره ما ارتباطی ندارد. توافق نامه سبز اروپا راهبرد جدید رشد ما است.
وی افزود:ما می‌خواهیم در صنایع دوستدار آب و هوا، در فنآوری‌های پاک و در تأمین اعتبار برای زندگی سبز پیشرو باشیم. اما ما همچنین باید مطمئن باشیم که هیچ فردی عقب نماند. به عبارت دیگر این راهکار و تغییر یا برای همه کار خواهد کرد و عادلانه خواهد بود یا اصلاً کار نخواهد کرد.
او گفت:ما هنوز همه پاسخ‌ها را نداریم، امروز آغاز راه است، اما این کار مانند آن است که انسانی از اروپا بر روی کره ماه قدم بگذارد. توافق نامه سبز اروپا بسیار بلندپروازانه است، اما در ارزیابی و هر قدم نیز باید بسیار محتاط عمل کرد.
گفتنی است اورسولا فان در لاین رئیس کمیسیون اروپا متعهد شده است تا سال ۲۰۵۰ اتحادیه اروپا را به عنوان بخشی از توافق نامه سبز اروپا که او در روز چهارشنبه ارائه داده است به عنوان نخستین قاره با کمترین انتشار گاز‌های گلخانه‌ای در جهان تبدیل کند.
کاهش میزان انتشار گاز‌های گلخانه‌ای در روز پنجشنبه در دیدار سران کشور‌ها و دولت‌های اتحادیه اروپا در بروکسل مورد بحث قرار می‌گیرد.
فان درلاین که این ماه به ریاست بازوی قدرتمند اتحادیه اروپا رسید، مقابله با تغییرات آب و هوایی را در اولویت اصلی دستور کار پنج ساله خود قرار داده است.
فان درلاین در تلاش برای هدایت اتحادیه اروپا به طرف مقابله با تغییرات آب و هوایی است و می‌خواهد ۱۰۰ میلیارد یورو (۱۳۰ میلیارد دلار آمریکا) به کشور‌های عضو که هنوز به شدت به استفاده از سوخت‌های فسیلی وابسته هستند کمک کند تا این موضوع به انتشار گاز‌های گلخانه‌ای کمتری منجر شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط