مجلس نمایندگان لایحه بودجه دفاعی آمریکا را تأیید کرد


مجلس نمایندگان لایحه بودجه دفاعی آمریکا را تأیید کرد

تهران- ایرنا- مجلس نمایندگان آمریکا لایحه بودجه دفاعی 738 میلیارد دلاری این کشور را با 377 رأی موافق در مقابل 48 رأی مخالف تصویب کرد.

به گزارش بامداد پنجشنبه نیویورک تایمز، این مصوبه به دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا اجازه می‌دهد تا «نیروی فضایی» را به عنوان ششمین شاخه ارتش تأسیس کند.
این لایحه بودجه دفاعی یکی از گران‌ترین لوایح نظامی آمریکاست و انتظار می‌رود سنا نیز هفته آینده آن را تأیید کرده و آن را به کاخ سفید بفرستد.
یکی از شروط دموکرات‌ها برای رأی دادن به این لایحه، آن بود که دولت موافقت کند تا برای بیش از ۲ میلیون کارمند دولت فدرال، مرخصی زایمان با حقوق در نظر بگیرد. اما این لایحه در حالی به تصویب رسید که بسیاری از خواسته‌های دموکرات‌ها در آن لحاظ نشده است.
ممنوعیت انتقال زندانیان جدید به زندان گوانتانامو در کوبا، ممنوعیت فروش برخی انواع مهمات به عربستان و الزام رییس جمهوری به کسب مجوز از کنگره پیش از حمله احتمالی به ایران از جمله خواسته‌های دموکرات‌ها بود که در لایحه بودجه دفاع با تصویب آنها موافقت نشد.
«ایلهان عمر» عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا از ایالت مینه‌سوتا در بیانیه‌ای گفت: این لایحه، آمریکا را به دخالت بی‌پایان در جنگ عربستان علیه یمن متعهد کرده، به تأمین بودجه برای جنگ‌های بی‌پایان ادامه می‌دهد و اقدامی در جهت ممانعت از تلاش احتمالی آمریکا برای آغاز جنگ علیه ایران انجام نمی‌دهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی