هدفونی با قابلیت شناسایی صدای وسایل نقلیه اطراف ساخته شد


هدفونی با قابلیت شناسایی صدای وسایل نقلیه اطراف ساخته شد
پژوهشگران دانشگاه کلمبیا هدفونی ساختند که با شناسایی صدای وسیله های نقلیه پیرامون، به عابرین پیاده نسبت به خطرات موجود در خیابان اخطار می دهد.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اینترنتی « اسلش گیر»، این روزها اکثر عابرین پیاده در حالیکه چشم به صفحه تلفن های هوشمند خویش دوخته و هدفون به گوش دارند، در کوچه و خیابان ها تردد می کنند. این بی حواسی ها و بی توجهی ها نرخ بروز تصادف و مرگ و میر را به طرز چشمگیری افزایش داده تا جایی که بر اساس آمار، نرخ صدمه و تلفات عابرین پیاده بدین دلیل تنها در آمریکا طی ۷ سال پیش ۳ برابر شده است.

حال پژوهشگران یک هدفون هوشمند طراحی نموده اند که به عابرین پیاده نسبت به خطرات پیرامون اخطار می دهد. این هدفون از میکروفون های کوچک و سیستم پردازش سیگنال هوشمند برای شناسایی صدای ماشین و سایر وسائل نقلیه که به کاربر نزدیک میشوند، استفاده می کند که با نزدیک شدن خطر، به هدفون ها اخطار صوتی می فرستد.

تیم سازنده بر این عقیده است که استفاده از این سیستم جدید میتواند به کاهش میزان آسیب ها و تلفات در بین عابرین پیاده کمک کند.

این هدفون هوشمند هم اینک در خیابان های نیویورک در حال آزمایش است و در صورت موفقیت آمیز بودن در این مرحله، تجاری سازی خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید