مقابله با ابرباکتری ها با استفاده از پلیمرهای پوست


مقابله با ابرباکتری ها با استفاده از پلیمرهای پوست
افزایش ابرباکتری های مقاوم دربرابر آنتی بیوتیک ها باعث نگرانی طبیبان شده که جدیدا برای مبارزه با آن ها به پلیمر های پوست انسان متوسل شده اند.

به گزارش فارس به نقل از نیواطلس، فیلسوفان می گویند پپتیدهای موجود در پوست بدن انسان میتوانند به سلاحی برای نابودی ابرباکتری ها تبدیل شوند.

پپتیدها پلیمرهای بسیار کوچکی هستند که از بهم پیوستن اسیدهای آمینه با ترتیبی مشخص تشکیل می شوند. درصورتی که چه سیستم ایمنی بدن انسان قابلیت زیادی برای مبارزه با باکتری ها دارند، ولی نمونه های ارتقاء یافته باکتری ها میتوانند برای سیستم ایمنی بدن چالش ایجاد کنند. از همین رو پژوهشگران کشور هند روشی را برای تقویت سیستم ایمنی دربرابر ابر باکتری ها یافته اند.

سلول های پوست بدن پیش از حمله باکتری ها به بدن مولکول هایی به اسم پپتیدهای ضدباکتریایی یا AMP ها را تولید می کنند که میکروب ها را پیش از ایجاد بیماری می کشند. پپتیدها قادر به کشتن خیلی از میکروب ها، ویروس ها و غیره هستند. محققان با بررسی عملکرد پپتیدها در جهت نابودی باکتری ها و نیز با بهره گیری از یک مدل هوش مصنوعی توانسته اند از پروتئینی موسوم به caspase- 8 برای تحریک پوست به خاطر ترشح بیشتر پپتید استفاده کنند.

آن ها می گویند از این طریق میتوان داروهای جدیدی تولید کرد که از وارد شدن عفونت های گوناگون به بدن جلوگیری می کنند و این امر بالاخص برای استفاده افرادی مناسب است که سیستم ایمنی بدن آن ها تضعیف شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اخبار پزشکی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا