اخطار مرورگر کروم به کاربران پس از سرقت گذرواژه‌


اخطار مرورگر کروم به کاربران پس از سرقت گذرواژه‌
بروزرسانی تازه مرورگر کروم، افشا شدن گذرواژه های کاربران را با انتشار اخطاریه ای به اطلاع آنها می رساند.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اینترنتی « اسلش گیر»، گوگل جزئیات قابلیت های تازه و اصلاحات انجام شده در بروزرسانی جدید مرورگر کروم را منتشر کرده است. یکی از برجسته ترین تغییرات انجام شده در این مرورگر، قابلیت جدیدی است که کاربران را در جریان به سرقت رفتن گذرواژه هایشان قرار می دهد. رویه ای که به محافظت از آنها دربرابر سرقت ماهیت و دیگر مشکلات برآمده از هک اطلاعات وارد شدن به حساب های کاربری آنلاین، کمک می کند.

حساب های کاربری آنلاین حجم بالایی از اطلاعات شخصی من جمله الگوی خرج، سوابق پزشکی، تفریحات مورد علاقه و هزاران مورد دیگر را در خود دارند. علاوه‌براین، بعضی حساب های خاص امکان دارد شامل اطلاعات شخصی من جمله نشانی محل زندگی و اطلاعات شناسنامه ای شخص باشند که بر اهمیت حفظ امنیت این حساب ها می افزاید.

این روزها اطلاعات ورود به حساب بسیاری از کاربران اینترنت در نتیجه کلاهبرداری های فیشینگ و انتخاب گذرواژه های راحت بدست اشخاص فرصت طلب می افتد. با این وجود، در اکثر موارد قربانیان از اینکه اطلاعات حسابشان برملا شده، اطلاعی ندارند و این امر آنها را دربرابر سرقت ماهیت، کلاهبرداری مالی و هزاران مورد دیگر آسیب پذیر می کند.

حال به گفته گوگل، مرورگر کروم از این به بعد کاربران را در جریان افشا شدن اطلاعات ورود به حساب های کاربریشان قرار می دهد. این اخطاریه حاوی لینکی برای بررسی کردن گذرواژه هایی که افشا شده اند، خواهد بود.

قابلیت تازه کروم کار خود را در قالب افزونه Password Checkup آغاز کرده و بزودی به حساب های کاربری گوگل اضافه می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | ماجرای پخش شدن عکس‌های نعیمه نظام دوست در ویلای کردان؛ غافلگیر شدن خانم بازیگر...