فرماندار آستارا خواستار پژوهش دانشگاه‌ها برای توسعه شد


فرماندار آستارا خواستار پژوهش دانشگاه‌ها برای توسعه شد

آستارا - ایرنا - فرماندار آستارا گفت: لازمه توسعه این شهرستان، رونق گردشگری و اقتصادی است و پژوهش و تحقیقات دانشگاه‌ها باید در این مسیر باشد.

حسن رستم زاد روز چهارشنبه در آئین تجلیل از پژوهشگران برتر در سالن شهرداری آستارا اظهار کرد: طرح های علمی و پژوهشی پیرامون راه آهن، بندر و جاذبه های گردشگری توسط نخبگان علمی ارائه شود و به آموزش مدیران و فعالان گردشگری برای استانداردسازی خدمات نیاز است.

وی بیان کرد: ایران جزو ۱۰ کشور برتر دنیا در حوزه علم و فناوری است و متناسب با این وضعیت باید دانشگاه ها و مراکز علمی آستارا برنامه های تحقیقی و پژوهشی را در اولویت قرار دهند.

وی بیان کرد: کاربردی کردن علم در رشته های مختلف مهندسی، فناوری و صنعت ضروری است و در این راستا اعتبارات مالی در حوزه پژوهش باید تقویت و رشته های نسل سوم در دانشگاه ها افزایش یابد.

مسئول مرکز رشد واحدهای فناور آستارا هم اظهار کرد: برای تبدیل علم و پژوهش به فناوری باید کارهای زیربنایی انجام شود و دانشگاه ها و مراکز علم و فناوری، داشته های علمی و پژوهشی خود را به بهره وری برسانند.

بهاره پورمرادی افزود: آستارا به لحاظ موقعیت مرزی، بستر مناسب صادرات محصولات دانش بنیان است و باید از این ظرفیت با اجرای همایش های علمی استفاده شود.

در این آئین از ۲۵ پژوهشگر برتر دانشگاه ها و مدارس آستارا تجلیل شد.

۲۲ تا ۲۹ آذرماه هفته پژوهش است.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان قرار دارد و حدود هفت هزار دانشجو و طلبه در مراکز آموزش عالی و حوزه علمیه آن به تحصیل علم مشغول هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان