چرا همسرم تمایلی به رفت و آمد با خانواده‌ام ندارد؟


چرا همسرم تمایلی به رفت و آمد با خانواده‌ام ندارد؟

یک روانشناس گفت: گاهی زوج‌های جوان تمایل رفت و آمد با خانواده همسر خود را ندارند.

چرا همسرم تمایلی به رفت و آمد با خانواده‌ام ندارد؟

زهرا امام روانشناس و مشاور خانواده در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به عدم تمایل زوجین برای ارتباط با خانواده همسرشان اظهار کرد: گاهی زوج‌های جوان تمایل رفت و آمد با خانواده همسر خود را ندارند.

امام بیان کرد: دلایل این عدم تمایل مختلف است، شاید یکی از زوجین احساس خوبی نسبت به خانواده همسر خود ندارد و یا رفت و آمد‌های مکرر همسرش با خانواده‌اش باعث این بی تمایلی برای رفت و آمد در او شده است.

وی ادامه داد: گاهی اوقات شاهد این هستیم که خانواده یکی از زوجین کنترل گری خاصی نسبت به داماد و یا عروس خود دارند و این مسئله باعث می‌شود که طرف مقابل تمایل برای معاشرت نداشته باشند.

این روانشناس گفت‌: برخی از خانواده‌ها داماد و یا عروس خود را با دیگر خانواده‌ها مقایسه می‌کنند و این مسئله علاوه بر ایجاد حسادت در فرد و کاهش اعتماد به نفس تمایل رفت و آمد را در آن‌ها کم می‌کند.

امام با بیان اینکه عدم آگاهی از مهارت‌های اجتماعی یکی از عوامل عدم تمایل زوجین برای اعتماد با خانواده همسر است افزود: همچنین هنگامی که یکی از طرفین وابستگی زیادی به خانواده خود دارد و همسرش اولویت اول در زندگی او نیست باعث می‌شود که طرف مقابل از برقراری رابطه با خانواده او اجتناب کند.

وی اضافه کرد: هنگامی که خانواده همسر به عروس یا داماد خود بی اعتنایی کند و مورد احترام قرار نمی‌گیرد، بنابراین شخص تمایلی برای ارتباط ندارد. همچنین گاهی مشکلات فردی مانند منزوی بودن، گوشه گیر بودن، افسردگی و عدم اعتماد به نفس باعث ممانعت از رفت و آمد با خانواده همسر می‌شود.

این روانشناس با اشاره به اینکه زندگی مشترک اساس رسیدن به آرامش است، بیان کرد: ابتدا زوجین باید علت ممانعت همسرشان را برای برقراری با خانواده خود جویا شوند و بعد از آن بدون کنترل گری، اختلاف و با شفافیت در این رابطه با همسر خود صحبت کنند.

امام با بیان اینکه بستری را برای همدلی لازم با همسر خود ایجاد کنیم، بیان کرد: اگر سوء تفاهمی ایجاد شده که همسرمان تمایلی به ارتباط با خانواده ما ندارند آن را شناسایی و رفع کنیم تا پایه‌های زندگی خود را مستحکم‌تر کنیم.

وی خاطرنشان کرد اگر اختلافی بین همسرمان و خانواده مان وجود دارد در اسرع وقت آن را حل کنیم، چرا که ممکن است این عدم رفت و آمد عادت شود و دیگر نتوانیم آن را حل کنیم.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


این بازیگر دنیای شیرین بعد از 27 سال الان چه شکلی شده؟+ بیوگرافی اشکان اشتیاق