سنای آمریکا بدنبال تصویب قانونی است که روسیه را حامی تروریسم اعلام می کند


سنای آمریکا بدنبال تصویب قانونی است که روسیه را حامی تروریسم اعلام می کند

سرویس مطبوعاتی سنای آمریکا لایحه ای را تصویب کرد که وزیر امور خارجه را ملزم به تصمیم گیری در مورد اینکه روسیه را باید حامی تروریسم اعلام کرد یا خیر می کند.

به گزارش اسپوتنیک، سرویس مطبوعاتی سنای آمریکا لایحه ای را تصویب کرد که وزیر امور خارجه را ملزم به تصمیم گیری در مورد اینکه روسیه را باید حامی تروریسم اعلام کرد یا خیر می کند.

اکنون این لیست شامل ایران، کره شمالی، سوریه و سودان است. همچنین پیش از این شامل کوبا، عراق، لیبی و یمن جنوبی بود.

علاوه بر این، کمیته قطعنامه ای را تصویب کرد که رئیس جمهور را ملزم به دریافت رضایت کنگره برای تصمیم گیری در مورد خروج از ناتو می کند.

این سند درباره روسیه به وزیرامور خارجه دستور می دهد ظرف 90 روز پس از لازم الاجرا شدن، نظر خود را در مورد این موضوع به کمیته های مربوطه کنگره ارائه دهد. در همین حال، او باید نتیجه گیری در مورد اینکه آیا گروه های مسلح تحت کنترل روسیه در دنباس خحضور دارند و اینکه آیا آنها در کنار گروه های مسلح LPR و DPR، تحت تعریف "سازمان های تروریستی خارجی" قرار دارند یا خیر.

سناتورها طی جلسه استماع در اوایل ماه دسامبر با دیوید هیل، معاون وزیر امور خارجه آمریکا، موضوع قرار دادن روسیه به عنوان حامی تروریسم را بدلیل اقداماتش در سوریه مطرح کردند. هیل خاطرنشان کرد: " وزارت امور خارجه معتقد نیست که روسیه، دولت حامی تروریسم است و باید در این لیست قرار بگیرد." به گفته وی، ایالات متحده باید این واقعیت را درک کند که روسیه خود قربانی حملات تروریستی است.

اکنون باید این لایحه در هر دو مجلس رای گیری شود و پس از آن توسط رئیس جمهور امضا می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روسیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا