افزایش 15 درصدی اعتبار بهداشت و درمان در بودجه 99


افزایش 15 درصدی اعتبار بهداشت و درمان در بودجه 99

بجنورد- ایرنا- نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: اعتبارات بخش بهداشت و درمان در لایحه بودجه سال آینده 15 درصد افزایش یافته که تلاش می‌کنیم این افزایش در کمیسیون تلفیق دست کم به 20 درصد برسد.

دکتر محمدحسین قربانی، روز چهارشنبه در نشست اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با مدیران دانشکده علوم پزشکی اسفراین اظهار داشت: افزایش بودجه بخش بهداشت و درمان، آن هم در این شرایط مالی کشور، نشان دهنده نگاه مثبت دولت به نظام سلامت و طرح تحول سلامت است که گامی بسیار مثبت است.

وی با بیان اینکه بودجه سال ۹۹، به دلیل شرایط سخت اقتصادی و تحریم های ظالمانه، انقباضی تر بسته شده و کمترین وابستگی را به نفت دارد، افزود: تلاش خواهیم کرد تا در کمیسیون تلفیق، سهم بهداشت و درمان از اعتبارات بودجه را افزایش دهیم که می توان از افزایش مالیات بر دخانیات سالانه ۲۰ هزار میلیارد تومان درآمد نصیب کشور کرده و بخشی از آنرا به حل مشکلات حوزه بهداشت و درمان اختصاص داد.
نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، اعتبارات بند «و» را از مشکلات بخش بهداشت و درمان و دانشگاه های علوم پزشکی دانست و گفت: این اعتبارات که می تواند یاری گر دانشگاه های علوم پزشکی در برون سپاری خدمات و تامین هزینه پرسنل باشد از محل منابع عمومی دولت است که این امکان تحقق بسیار پایینی دارد و این امر از چالش های بزرگ برای دانشگاه های علوم پزشکی است.
قربانی اعتبارات درآمدهای متوازن را از دیگر منابع اعتباری ذکر کرد که به دلیل موانع قانونی، بخش بهداشت و درمان نمی تواند از آن بهره کافی ببرد و باید از طریق مجلس برای حل آن اقدام کرد.
سفر وزیر بهداشت به خراسان شمالی
نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از سفر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به استان خراسان شمالی در آینده نزدیک خبر داد و افزود: لازم است مشکلات حوزه بهداشت و درمان استان، قبل از این سفر، توسط مدیران این حوزه در نشستی در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با حضور معاونان وزارت بهداشت و درمان بررسی شود تا سفر وزیر به استان دستاوردهای بیشتری داشته و به حل مشکلات زیرساختی این حوزه منجر شود.
به گزارش ایرنا اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، عصر چهارشنبه در سفر به اسفراین از زیرساخت های بهداشتی و درمانی این شهرستان از جمله بیمارستان امام خمینی (ره) و بیمارستان تک تخصصی در حال ساخت آن بازدید کردند.
شهرستان اسفراین در ۶۰ کیلومتری جنوب شرقی بجنورد قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مجلس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا