دانشگاه علمی کاربردی بر اساس نیاز جامعه رشته‌های خود را تغییر می‌دهد


دانشگاه علمی کاربردی بر اساس نیاز جامعه رشته‌های خود را تغییر می‌دهد

رئیس دانشگاه علمی کاربردی کشور با اعلام اینکه دانشگاه علمی کاربردی بر اساس نیاز جامعه رشته‌های خود را تغییر می‌دهد، گفت: حدود 14 هزار کد رشته در کشور داشتیم که به جز 5000 مورد، بقیه را حذف کردیم و این نشانگر حرکت متناسب با هدف جامعه است.

دکتر محمد حسین امید در دومین جشن دانش آموختگان دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان شرقی، اظهار کرد: بزرگ‌ترین هدف از ایجاد این دانشگاه، تربیت کسانی است که مهارت لازم و توانایی ایجاد شغل را داشته باشند.

وی افزود: دانشگاه علمی کاربردی، دانشگاهی انعطاف پذیر و پویایی است، چرا که هر ساله رشته‌های این دانشگاه متناسب با نیاز جامعه تغییر می‌کند.

وی گفت: در دانشگاه جامع علمی کاربردی سعی داریم که کارفرما تربیت کنیم تا کارمند؛ چرا که تمام کسانی در این دانشگاه آموزش می‌بینند از مهارت‌های لازم در هر زمینه برخوردار هستند.

امید با بیان اینکه این دانشگاه جامع علمی کاربردی، اظهار کرد: از حدود ۵۰۰۰ کد رشته محل، ۱۰۰۰ کد رشته در کشور منسوخ شده و بنابر شرایط جامعه تغییر پیدا می‌کند.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی کشور با اشاره به وجود ۸۰۰۰ کد رشته این دانشگاه، خاطرنشان کرد: این دانشگاه با انواع شرکت‌های بزرگ خصوصی تفاهم نامه‌ای برای ایجاد مهارت جهت اشتغال در این شرکت‌ها امضا کرده که امیدواریم موثر باشد.

امید در پایان خاطرنشان کرد: آمادگی داریم نیروهایی با مهارت کامل متناسب با نیاز استان تربیت کرده و وارد بازار کار کنیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی اوس غلام ”نون خ” با استایلی شیک و امروزی رو دیده بودین ؟!