وزیر بهداشت: دانشگاه جامع طب سنتی و مکمل در قم راه‌اندازی شود


وزیر بهداشت: دانشگاه جامع طب سنتی و مکمل در قم راه‌اندازی شود

قم- ایرنا- وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر ضرورت راه‌اندازی دانشگاه جامع طب سنتی و مکمل در قم تاکید کرد و گفت: انتظار داریم این دانشگاه با الگوگیری از فرهنگ و معماری اصیل ایرانی و اسلامی ساخته شود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، سعید نمکی عصر چهارشنبه در نشست اعضای هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی قم، گفت: مسئولان استانی نیز در این زمینه اعلام آمادگی کرده‌اند و استاندار قم قول تامین زمین موردنیاز و یکی از نمایندگان مردم قم در مجلس نیز وعده کمک به تامین بودجه موردنیاز و جلب مشارکت خیران را داد.

وی اضافه کرد: بنده نیز برای تاسیس آن حتما کمک ویژه خواهم کرد.

وی بیان کرد: خدمتگزاری در حوزه سلامت در شهرهایی مانند مشهد، قم و شیراز متفاوت است، چون هم به مردم بومی این مناطق و هم به زائران اهل‌بیت(ع)، خدمات ارائه می‌شود.

نمکی اضافه کرد: خدمت‌رسانی به زائران حضرت معصومه(س) یک کار بزرگ خداپسندانه است و ما هم علاقه‌مندیم در این امر، مشارکت کنیم.

وی بابیان این‌که موضوع سلامت قم مجموعه‌ای از مشکلات خاص خود و متفاوت از سایر مناطق کشور را دارد، خاطرنشان کرد: قم باید به شکل ویژه دیده شود و دانشگاه علوم پزشکی استان نیز باید به‌طور ویژه و خاص بر روی پدیده حاشیه‌نشینی کار کند.

وی ادامه داد: حاشیه شهر، منفک از هسته مرکزی شهر نیست و تقاضا دارم که همکاران ما در این دانشگاه، نقشه راهی به ما بدهند که چه اقدام‌هایی باید در حوزه کنترل بیماری‌های واگیر، غیر واگیر، مسائل اجتماعی و مولفه‌های اجتماعی موثر بر سلامت در حاشیه شهر انجام دهیم تا مشکلات قم، ریشه‌یابی و رفع شود.

وزیر بهداشت بابیان این‌که شاید سال‌های زیادی مسائل و مشکلات قم رها و موجب عقب‌ماندگی‌هایی در این منطقه شده، گفت: به دلایل مختلف هیچ مدیر ارشدی در حوزه سلامت این شهر ثبات و دوام نداشته و نتوانسته برنامه‌ریزی بلندمدتی داشته باشد.

وی افزود: اگر در نظام سلامت خردورزی، منطق، استدلال درست و نگاه و برنامه بلندمدت وجود نداشته باشد، به نتایج درخشان نمی‌رسیم و تقاضا داریم که رییس دانشگاه علوم پزشکی قم برنامه و نقشه راه پنج‌ساله‌ای را در تمام حوزه‌ها ازجمله بیماری‌های واگیر، غیر واگیر، توسعه زیرساخت‌ها، تخت‌های بیمارستانی و توسعه توریسم سلامت آماده کند.

وی یادآور شد: می‌توان از زائران حضرت معصومه(س) برای توسعه زیرساخت‌ها کمک گرفت و از نذورات و موقوفات بر مبنای اولویت‌ها مانند ساخت خوابگاه‌های دانشجویی استفاده کرد.

نمکی افزود: افراد زیادی علاقه‌مند هستند در شهرهایی مانند مشهد، قم و شیراز درمان شوند و این موضوع می‌طلبد تعدادی از تخت‌های بیمارستانی در قم، برای گردشگری سلامت در نظر گرفته شود.

وی اظهار داشت: خوشبختانه طرح «هر خانه یک پایگاه سلامت» باهدف جامعه‌محور کردن نظام سلامت و آموزش علوم پزشکی اجرایی شده و امیدواریم که در استان قم نیز این طرح آغاز شود و بنده نیز از نزدیک بر روند اجرای آن نظارت خواهم کرد.

سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز در سفر به شهر قم، ضمن افتتاح فاز نخست کلینیک ویژه و تخصصی مرکز آموزشی، درمانی و پژوهشی شهید آیت‌الله بهشتی قم و بازدید از بخش‌های مختلف آن، از طرح بیمارستان خیریه و تخصصی ۲۲۰‌ تختخوابی امیرالمؤمنین (ع) که در جنب بیمارستان شهید بهشتی قم در حال احداث است، نیز بازدید کرد.

فاز نخست کلینیک ویژه مرکز آموزشی درمانی شهید بهشتی(ره) در چهار طبقه به متراژ پنج هزار و ۲۶۰ مترمربع بااعتباری بالغ‌بر ۱۰۰میلیارد ریال احداث‌شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا