عدالت آموزشی در کشور، مظلوم واقع شده است


عدالت آموزشی در کشور، مظلوم واقع شده است

یزد - ایرنا- معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی گفت: عدالت آموزشی در کشور بسیار مهجور و مظلوم واقع شده زیرا برخی مدارس به لحاظ کیفیت معلم، قوی و برخی بسیار ضعیف هستند.

حجت‌الاسلام علی ذوعلم روز چهارشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با بیان اینکه توسعه عدالت آموزشی مهمترین اصالت نظام تعلیم و تربیت اسلامی است افزود: باید زمینه‌ای فراهم شود که همه بتوانند به صورت یکسان به خدمات آموزشی دسترسی داشته باشند.

وی خاطر نشان کرد: با همه مشکلاتی که وجود دارد اما تدین و تعهد معلمان و فرهنگیان موجب شده ۱۵ میلیون دانش آموز در کشور به خوبی تربیت و پرورش یابند.

وی اظهار داشت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش یک سند عمیق و بسیار مهمی است اما در عمل، ما خیلی برای تحقق این سند موفق نبودیم زیرا که هم در ارتباط با منابع مالی و انسانی و هم در ارتباط با نگرشی که باید اصلاح شود، با آن چیزی که در سند دیده شده فاصله داریم.

ذوعلم افزود: در بازدیدی که از یک مدرسه داشتم مشاهده کردم که مدیر برای آنکه دانش‌آموزان در مهارت تست‌زدن توانمند شوند؛ مجبور شده که یک کلاس برای معلم بگذارد تا تندخوانی را به آنها آموزش دهد؛ این آفت بسیار بزرگی برای آموزش و پرورش ایران است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد هم با اشاره به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت: برخی افراد نمی‌خواهند در آموزش و پرورش تحول ایجاد شود.

آیت الله محمدرضا ناصری افزود: متاسفانه بیشترین تمرکز در آموزش و پرورش کشور به بحث علمی است و بخش پرورشی آنچنان در سال‌های قبل مورد توجه نبوده است.

وی اظهار داشت: سبک آموزشی که انگلیسی‌ها به ما تحمیل کردند، کاملا سطحی‌نگری است بارها و بارها من به این موضوع تاکید کردم که سیستم آموزشی در ایران بر اساس و پایه "بخوان، حفظ کن و نمره بگیر" است؛ همین سیستم هم سبب شده که تعداد بسیار بالایی از بیکاران امروز جامعه ما را فارغ‌التحصیلان دانشگاهی تشکیل دهند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان