کنکور، مانعی در مسیر تربیت و رشد دانش‌آموزان است


کنکور، مانعی در مسیر تربیت و رشد دانش‌آموزان است

یزد - ایرنا- معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی این وزارتخانه گفت: امروزه کنکور، مانعی مهم و اساسی در مسیر رشد ، پویایی و تربیت دانش‌‍آموزان است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی ذوعلم، چهارشنبه شب در شورای آموزش و پرورش استان یزد افزود: برای رفع این مشکل مدل‌های مختلفی پیشنهاد شده که نیاز است در محافل علمی و پژوهشی در مورد آنها بحث و بهترین مدل انتخاب شود.

وی بر تغییر فرهنگ آموزشی "حفط محور" در جامعه تاکید کرد و اظهار داشت: خانواده ها نباید فقط به این که فرزند آنها در آزمون سراسری بهترین رتبه را کسب کرده قانع شوند زیرا فرزند آنها بعد از طی کردن مراحل تحصیلی یک کارآفرین خلاق نخواهد بود و نمی تواند برای زندگی خود برنامه ریزی خوب داشته باشد و اینها یک آورده مطلوب نیست، بلکه باید آنها را بجای آموزش حفظ محور و تست زنی به سمت تربیت سوق داد.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: نظام آموزشی تست محور و حفظ محور، مهمترین مانع تقویت قدرت تفکر و تعقل است اما اکنون اولیای دانش آموزن بدنبال آموزش علم محور، حفظ کردن و کنکور هستند و این دیدگاه باید اصلاح شود.

ذو علم در ادامه با بیان اینکه ما در آموزش و پرورش معتقد هستیم که هم آموزش و هم پرورش باید مبتنی بر پژوهش باشد اظهار داشت: در این زمینه اقداماتی در سالهای گذشته انجام شده و برخی از کتابهای درسی با عنوان تفکر و پژوهش اضافه شد که اگر خوب در مدارس اجرا شود دانش آموزان پژوهشگر تربیت خواهیم کرد.


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازیگر ایرانی زیباترین پسر جهان شد ! / این پسربچه بعد 14 سال جذابترین شد + عکس های مدلی...