امام جمعه تبریز: دانشگاه‌ها دانشجویان را برای روزهای حساس و بحرانی آماده کنند


امام جمعه تبریز: دانشگاه‌ها دانشجویان را برای روزهای حساس و بحرانی آماده کنند

تبریز- ایرنا- نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه دانشگاه‌ها باید سیاسی باشند اما سیاست زده نباشند، گفت: با برگزاری دوره‌های آگاهی بخشی سیاسی باید دانشجویان را برای روزهای حساس و بحرانی آماده کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم روز چهارشنبه به مناسبت هفته پژوهش در دیدار رییسان دانشگاه های آذربایجان شرقی اظهار کرد: تبدیل رویکرد مصرف کنندگی علم به رویکرد تولید علم ضرورت دارد و دانشگاه ها باید تحقیقات خود را برای برطرف کردن نیازهای کشور هدف گذاری کنند.

تولیدات علمی دانشگاه ها باید رویکرد کاربردی داشته باشد تا با تولید علم و انتقال دستاوردهای علمی به جامعه برای رفع مشکلات مردم پیش قدم باشند.

وی با بیان نقش دانشجو در توسعه و کیفیت بخشی دانشگاه ها، اضافه کرد: دانشگاه ها باید دانشجویان را برای ورود به جامعه آماده کنند و دستاوردهای علمی آنان منطبق بر نیازهای جامعه باشد.
حجت الاسلام آل هاشم گفت: غربت نیروهای مذهبی و جریان ارزشی در گذشته خیلی ناراحت کننده بود اما امروز چنین نیست چون توانمندترین مجموعه های دانشگاه ها را نیروهای ارزشی تشکیل می دهند بر این اساس نباید اجازه دهیم که احساس ناامیدی در این جریان به وجود آید.

امام جمعه تبریز افزود : دانشگاه ها باید برای تربیت اخلاقی دانشجویان برنامه داشته باشند تا جوانان با ایمان، اهل عمل، حق طلب و تلاشگر به جامعه اسلامی تحویل دهند.
حجت الاسلام آل هاشم همچنین گفت: حل مشکلات اجتماعی مانند طلاق، اعتیاد، فضای مجازی، همچنین مشکلات اقتصادی با انتقال دستاوردهای علمی به بخش تولید به واسطه دانشگاه ها رفع شدنی است و باید در این زمینه بسترسازی شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس