توسعه فناوری فضایی به همکاری دانشگاه‌ها نیاز دارد


توسعه فناوری فضایی به همکاری دانشگاه‌ها نیاز دارد

یزد- ایرنا- معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: توسعه همه جانبه فناوری‌های فضایی در کشور در علوم مختلف به خصوص در اقتصاد و شرکت‌های دانش بنیان به همکاری مراکز آموزش عالی نیاز دارد.

"مرتضی براری" شامگاه چهارشنبه در جمع تعدادی از اساتید دانشگاه یزد افزود: برای توسعه این فناوری که که مورد نیاز کشور و تاکید مقام معظم رهبری است تاکنون قدم‌های خوبی برداشته شده و این روند رو به شتاب ادامه دارد.

وی با اشاره به تحولات انقلاب صنعتی و توسعه اقتصاد دیجیتال ادامه داد: هم‌اکنون افراد خلاق و کارآفرین عنصر اصلی کسب ثروت و توسعه اقتصاد هستند و امیدواریم با تلاش دانشگاهیان، یزد در حوزه اقتصاد دانش بنیان پیشرو شود.
رییس سازمان فضایی ایران با اشاره به اینکه در دهه‌های گذشته این فناوری باعث غرور کشورها بوده و این عرصه اکنون کاربردی شده تصریح کرد: این امر اقتصادی جدید و جذاب را رقم زده است و دانشگاه مسوولیت شناسایی ظرفیت و این اقتصاد را برعهده دارد تا با برنامه‌ریزی از ظرفیت فناوری فضایی استفاده شود.
براری به بیانات مقام معظم رهبری در حوزه فضایی پرداخت و خاطر نشان کرد: فناوری فضایی بستر سلطه کشورهاست و باید بر استفاده از ظرفیت این دانش در حوزه محیط زیست، مدیریت بحران و دیگر حوزهها استفاده کرد.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در سال‌های اخیر رشد اقتصادی در حوزه فضایی ۱۳۹ درصد بوده که این رویه رشد تا ۲۰ سال آینده نیز ادامه خواهد یافت.
همچنین رییس دانشگاه یزد با ابراز امیدواری از اینکه این نشست دستاوردهای خوبی برای استان داشته باشد، اعتماد به دانشگاهیان در انجام طرح‌های صنعتی و پژوهشی را بسیار مهم خواند و انجام درست و به موقع تعهدات دانشگاهیان را موجب حفظ اعتبار و ارزش دانشگاه برشمرد.
قاسم برید لقمانی با اشاره به تجربه‌های موفق دانشگاه در صنایع دفاعی و پیشرفته از همکاری با سازمان فضایی ایران ابراز خرسندی کرد.
تعداد دانشجویان استان یزد که در ۶۷ مرکز آموزش عالی تحصیل می‌کنند حدود ۷۰ هزار نفر و تعداد طلاب ۲۸ مدرسه دینی برادران و خواهران حدود پنج هزار نفر است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی