متاسفانه دانش آموختگان کشور چشم به فرصت‌های شغلی در ادارات دوخته‌اند


متاسفانه دانش آموختگان کشور چشم به فرصت‌های شغلی در ادارات دوخته‌اند

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه نیروی انسانی، بزرگ‌ترین سرمایه جوامع است، گفت: متاسفانه دانش آموختگان در کشور چشم به فرصت‌های شغلی در ادارات دوخته‌اند، در حالی که باید با ریسک پذیر بودن، موسسه یا مجموعه‌ای تاسیس کرده و برای هم دانشگاهیان خود اشتغال ایجاد کنند.

محمدرضا پورمحمدی در دومین جشن دانشگاه آموختگان دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان شرقی، اظهار کرد: امروز، دانش و آموختن در جهان محدودیتی نداشته و باید در هر مرحله سنی با افزایش علم به تقویت پتانسیل کشور کمک کرد.

وی افزود: کشور ایران ۱.۶ درصد از علم و دانش جهان را تولید می‌کند و این نشانگر حرکت کشور به سمت آگاهی و توسعه است.

استاندار آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه کمیت گرایی آفتی است که کیفیت علم را تحت تاثیر قرار می دهد، گفت: متاسفانه بسیاری از دانشگاه‌ها ماموریت مشخصی ندارند، اما دانشگاه علمی کاربردی با هدفی مشخصی راه خود را ادامه داده و با دانش آموختگان فعال خود در این زمینه موفق است.

وی ادامه داد: اکنون در دنیا جذب نیرو بر اساس "چه می‌توانی" انجام می شود و نه بر اساس "چه میدانی" و برنامه باید بر همین اساس تدوین شود.

وی در پایان گفت: استان آذربایجان شرقی و تبریز پر از پتانسیل‌های کار آفرینی و ایجاد اشتغال است و باید مسئولان نیز حامی این دانش آموختگان کشور باشند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ حسین رحیمی ریگی برگرد