توسعه مهارت‌ها زیر بنای رشد علم و فناوری است


توسعه مهارت‌ها زیر بنای رشد علم و فناوری است

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان شرقی گفت: توسعه مهارت‌ها زیر بنای رشد علم و فناوری است، چرا که امروزه در بخش صنعت و خدمات به رشته‌های مهارتی نیاز داریم.

دکتر فرزان قالیچی در دومین جشن دانش آموختگان دانشگاه جامع علمی کاربردی استان آذربایجان شرقی ضمن تبریک به فارغ‌التحصیلان، اظهار کرد: برای دومین بار در دانشگاه علمی کاربردی مراسم فارغ التحصیلی به صورت منسجم و یکپارچه برگزار می‌شود.

وی افزود: همه مسئولان، استادان، دانشجویان و حتی دانش آموختگان باید تا پایان عمر کسب مهارت و علم آموزی زا در دستور کار خود قرار دهند.

قالیچی با بیان اینکه دانش آموختگان یکی از مهم‌ترین سرمایه‌های هر دانشگاهی هستند، گفت: یکی از معیارهای برتر بودن در دنیا کیفیت و جایگاه دانش آموختگان آن کشور است.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه با افزایش دانش آموخته موفق، اعتبار دانشگاه نیز بالا می‌رود، اظهار کرد: حفظ ارتباط دانش آموختگان با دانشگاه، در افزایش اعتبار دانشگاه و سطح علمی منطقه نیز تاثیر بسزایی خواهند داشت.

وی ادامه داد: اگر هم دانشگاهی دارای اعتبار باشد بر شیوه آموزش و خود دانشجو هم تاثیر دارد.

قالیچی خاطرنشان کرد: برگزاری چنین مراسماتی برای دانش آموختگان، نشانگر درک ارزش، اهمیت و جایگاه دانش آموختگان توسط دانشگاه است.

وی به رابطه جامعه با این دانشگاه اشاره داشته و اظهار کرد: راه اندازی رشته‌های مورد نیاز بازار کار و امر آموزش‌های نوین و در نهایت ایجاد مشاغل جدید در تمام عرصه وجود داشته و باید افزایش یابد، چرا که دانش آموختگان هر یک می‌توانند نقش محوری را ایفا کنند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان آذربایجان شرقی، ادامه داد: با توجه به آمارها میزان اشتغال در بین دانشگاه‌ها، دانشگاه علمی کاربردی با اختلاف از دیگر مراکز آموزش جلوتر بوده و نشانگر وجود دانش آموختگان در تمامی زمینه‌ها اقتصادی، صنعتی و کشاورزی در کشور است.

قالیچی با بیان اینکه زیر بنای رشد علم و فناوری توسعه مهارت‌ها است، گفت: امروزه در بخش صنعت و خدمات به رشته‌های مهارتی نیاز داریم و خلا متخصصان مهارتی در کنار دانش حس می‌شود.

وی تاکید کرد: مطالعات نشان داده است که افزایش آموزش‌های صحیح می‌تواند بیکاری را کاهش داده و اعتماد و مهارت دانش آموختگان را برای ایجاد شرکت‌ها بالا ببرد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان