آیا پیام رسان های داخلی بدون اجازه از کاربر عکس می‌گیرند؟


آیا پیام رسان های داخلی بدون اجازه از کاربر عکس می‌گیرند؟

مدتی است شایعه شده که پیام رسان های داخلی بدون اجازه از کاربر عکس می‌گیرند. موضوعی که بیش از پیش اعتبار این اپلیکیشن ها را زیر سوال برده است. در این قسمت از گجت تی وی به بررسی این موضوع می‌پردازیم. درست از زمان فیلتر تلگرام بود که پیام رسان های داخلی بر سر زبان ها... نوشته آیا پیام رسان های داخلی بدون اجازه از کاربر عکس می‌گیرند؟ اولین بار در...

مدتی است شایعه شده که پیام رسان های داخلی بدون اجازه از کاربر عکس می‌گیرند. موضوعی که بیش از پیش اعتبار این اپلیکیشن ها را زیر سوال برده است. در این قسمت از گجت تی وی به بررسی این موضوع می‌پردازیم.

درست از زمان فیلتر تلگرام بود که پیام رسان های داخلی بر سر زبان ها افتادند؛‌ مردم به تلگرام دسترسی نداشتند و نیاز به یک ابزار ارتباطی اینچنینی به شدت احساس می‌شد. به نظر می‌رسید که فیلتر تلگرام به عاملی برای موفقیت پیام رسان های وطنی تبدیل شود و کاربران در نبود تلگرام به این نرم افزارها مهاجرت کنند.

اما در همان روزهای اول اخبار منفی بسیاری پیرامون این برنامه ها دست به دست شد و هر روز بیش از دیروز اعتبار آنها زیر سوال می‌رفت. برخی از نقض حریم خصوصی و جاسوسی کاربران توسط این اپلیکیشن ها سخن می‌گفتند و برخی دیگر از امکانات ضعیف و باگ های فراوان آنها گلایه داشتند. در نهایت پیام رسان های داخلی در همان روزهای ابتدایی نیاز کاربران،‌ از دور خارج شده و موج منفی پیرامون آنها،‌ اجازه عرض اندام و بلوغ را به این نرم افزار ها نداد.

یکی از شایعاتی که در مورد پیام رسان های داخلی بسیار مورد توجه قرار گرفت،‌ عکس گرفتن بدون اجازه و پنهانی از کاربران توسط دوربین سلفی گوشی بود. موضوعی که واقعا ترسناک به نظر می‌رسید. اما به دلیل اینکه اثبات یا رد کردن این موضوع تقریبا غیر ممکن به نظر می‌رسید، این داستان همچنان در پاره ای از ابهام باقی ماند. تا امروز که ما در گجت نیوز بر آن شدیم تا یکبار برای همیشه به این پرسش پاسخ دهیم: آیا پیام رسان های داخلی بدون اجازه از کاربر عکس می‌گیرند؟

این کار به لطف دوربین جهنده (پاپ آپی)‌ گوشی آنر 9 ایکس (Honor 9X) امکان پذیر است. دوربین جالب آنر 9X به واسطه خروج از قسمت بالایی گوشی به هنگام ثبت عکس سلفی،‌ این امکان را به ما می‌دهد که موضوع عکس گرفتن بدون اجازه پیام رسان های ایرانی از کاربران را به خوبی بررسی کنیم؛‌ چرا که اگر قرار باشد اپلیکیشن عکسی بگیرد،‌ باید دوربین آنر 9 ایکس از جای خود خارج شود.

بررسی ویدیویی شایعه ثبت تصویر بدون اجازه از کاربران توسط پیام رسان های ایرانی

دانلود ویدیو

خب! همانطور که در ویدیوی بالا تماشا کردید،‌ هیچکدام از اپلیکیشن های مورد استفاده در این بررسی عکسی از من نگرفت و ظاهرا این موضوع تنها یک شایعه به منظور تخریب این نرم افزارها بوده است. البته لازم به تاکید است که ممکن است که پیام رسان های تست شده در نسخه های قبلی خود چنین کاری می‌کرده و اکنون در نسخه های جدید آن را انجام نمی‌دهند. هرچند که به عقیده شخصی بنده،‌ این موضوع از همان ابتدا کذب بوده است.

لازم به ذکر است که هدف از ساخت این ویدیو تنها بررسی یک شایعه بوده و ما پیام رسان های داخلی را تایید یا رد نمی‌کنیم.

نظر شما در این مورد چیست و به عقیده شما چرا هیچوقت از پیام رسان های داخلی استقبال نشد؟

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها