رکورد زنی آمریکا در تعداد تحریم‌ها


رکورد زنی آمریکا در تعداد تحریم‌ها

بنا به اعلام وزیر امور خارجه آمریکا، این کشور در اعمال تحریم علیه افراد و سازمان‌ها در روزهای اخیر به رکورد جدیدی دست یافته است.

به گزارش اسپوتنیک، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در یک کنفرانس مطبوعاتی از ثبت رکورد تعداد تحریم علیه افراد و سازمان‌ها توسط ایالات متحده در روزهای اخیر خبر داد.

پمپئو اعلام کرد که تحریم‌های جدیدی علیه سه شرکت حمل و نقل ایرانی به دلیل "گسترش سلاح‌های کشتار جمعی" اتخاذ شده است. وی در عین حال خاطرنشان کرد: درمجموع، اخیراً محدودیت‌هایی بر 68 شخص و سازمان از 9 کشور مختلف اعمال شده است. این اشخاص و سازمان‌ها تحت عنوان "قانون ماگینسکی" به فساد و نقض حقوق بشر متهم شده‌اند.

پیش از این در قبال افراد و سازمانهایی از کنگو، کامبوج، لتونی،لیبی ،میانمار، پاکستان، صربستان، اسلواکی و سودان جنوبی محدودیت‌هایی اعمال شده بود. رویترز خاطرنشان می کند، با انجام این کار، واشنگتن فشار زیادی به تعداد فزاینده‌ای از کشورها، به ویژه کشورهایی که جنگ در آن جریان دارد، وارد می کند.

گفتنی است امروز وزارت خزانه داری ایالات متحده آمریکا شرکت هواپیمایی ماهان و همچنین ده‌ها هواپیمای این شرکت، یک شهروند ایرانی، پنج شرکت از ایران، چین و امارات و همچنین دو کشتی را به لیست تحریم‌های علیه ایران اضافه کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آمریکا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حِسِ زیبا